۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸

شیبک عنوان کرد:

بیکاری بر زندگی قهرمانان سیستان و بلوچستان سایه انداخته است/تعداد قلیان سرا ها از اماکن ورزشی سبقت گرفت

بیکاری بر زندگی قهرمانان سیستان و بلوچستان سایه انداخته است/تعداد قلیان سرا ها از اماکن ورزشی سبقت گرفت

زاهدان - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر زاهدان اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از قهرمانان و ورزشکاران سیستان و بلوچستان با وجود افتخار آفرینی برای کشور و استان، بیکار بوده و با مشکل تامین معیشت روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس شیبک شامگاه پنجشنبه در نخستین نشست جوانان با استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: با وجود اینکه سیستان و بلوچستان در چهار راه اقتصادی کشور و دنیا قرار گرفته است اما عدم سرمایه گذاری، پدیده خشکسالی، عدم توجه کافی و پراکندگی جغرافیایی  و سایر مولفه ها این استان را در فهرست استان های محروم قرار داده است.

وی افزود: شهر زاهدان به عنوان مرکز استان هر چند نام یکی از 14 کلانشهر کشور را یدک می کشد اما هیچ یک از امکانات یک کلانشهر را دارا نیست.

شیبک با بیان اینکه امنیت از طریق اسلحه و پلیس به دست نمی آید ابراز داشت: برای اشتغال، اوقات فراغت و زندگی جوانان استان و مردم باید فکری برداشت زیرا سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی خود منتج به ایجاد امنیت پایدار خواهد شد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان با وجود قابلیت های فراوان اما متاسفانه تنها خبرهای زشت و با موضوع مواد مخدر و جرم و جنایت از آن توسط رسانه ملی منعکس می شود و این یکی از مشکلات پیش روی توسعه استان است.

وی افزود: باید برای معرفی چهره واقعی استان و تولید محصولات فرهنگی تلاش کرد و چهره واقعی استان را به سایر مردم ایران و جهان معرفی کرد.

ورزشکاران با مشکلات زندگی مبارزه می کنند

شیبک همچنین با بیان اینکه ورزشکاران استان در حال حاضر در میدان مبارزه با مشکلات زندگی گرفتار هستند افزود: بسیاری از قهرمانان و نام آوران استان و ملی در این فکر هستند که چگونه باید زندگی خود را اداره کنند.

وی افزود: قهرمان ما بیکار بوده و دغدغه تامین مسکن و بسیاری از مشکلات دیگر بر زندگی آنها سایه انداخته است.

وی بیان داشت: حتی اعتبارات ناچیز سازمان ورزش و جوانان در طی سال های گذشته امکان تجلیل از قهرمانان را نداده است و لذا باید توجهی به این موضوعات به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر زاهدان بیان داشت: با وجود اینکه منطقه آزاد چابهار به عنوان یکی از بنگاه های سرمایه دار می تواند پشتیبان ورزشکاران استان باشد اما چنین اتفاقی در عمل رخ نمی دهد و مسئولان آن حمایت از ورزشکاران خارج از استان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز حمایت چندان و نگاهی به ورزشکاران استان ندارد و این در حالی است که تعداد قلیان سرا ها از اماکن ورزشی سبقت گرفته است.

بانوان سیستان و بلوچستان فضای ورزشی ندارند

شیبک همچنین با بیان اینکه بانوان استان فاقد فضای ورزشی لازم هستند و از امکانات بوستان های تفریحی محروم هستند افزود: در سال 1389 کلنگ پارک بانوان در زاهدان به زمین خورد اما با گذشته بیش از سه سال هنوز اقدامی برای احداث آن انجام نشده است.

وی تاکید کرد: اگر ما به فکر تولد نسلی پویا و قوی هستیم باید به اوقات فراغت و نیاز های جسمی بانوان و دختران امروز توجه جدی داشته باشیم.

وی گفت: متاسفانه بانوان استان هیچ مکان روبازی را برای ورزش ندارند و در زمره محروم ترین بانوان کشور از حیث اماکن ورزشی هستند.

 

 

کد خبر 2329167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha