۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۴

شعبان نژاد:

تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی یکسان سازی شد

تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی یکسان سازی شد

رشت – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دولت اکنون تولید و تنظیم بازار انواع محصولات کشاورزی یکسان سازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شعبان نژاد عصر یکشنبه در جلسه توسعه کشاورزی استان افزود: در گذشته تولید محصول و تنظیم بازار بصورت مجزا مدیریت می شد.

وی همچنین با بیان اینکه هدف سازمان جهاد کشاورزی استان افزایش تولید است، اظهارداشت: این افزایش هم به نفع مصرف کنندگان و هم به نفع تولید کنندگان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:  افزایش قیمت تا یک حدی هم به نفع مصرف کنندگان و هم تولید کنندگان است.

وی افزود: اگر این قیمت از حد منطقی بگذرد به نفع تولیدکنندگان هم نخواهد بود چون دولت ابزارهای که در اختیار دارد منجر به واردات محصول و تولید کنندگان با مشکل مواجه می شوند.

شعبان نژاد در ادامه بر ضرورت توسعه صنایع فرآوری در استانتاکید کرد و اظهارداشت: توسعه این صنایع زنجیره بازاریابی در بخش کشاورزی را کامل می ‌کند و همچنین باعث اشتغال فارغ التحصیلان و دست‌ اندرکاران بخش ‌های مرتبط با کشاورزی می ‌شود.

وی گفت: اهداف ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و روستایی شامل کمک به بهبود سطح زندگی روستائیان از طریق افزایش درآمد سرانه، حرکت برای استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود در مناطق روستایی، تولید بخشی از کالای مورد نیاز کشور در مناطق روستایی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر برای محصولات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: از دیگر اهداف می توان به ایجاد زمینه های مناسب برای افزایش مهارت ها و شکوفایی استعدادهای روستائیان، کمک به کنترل مهاجرت های بی رویه و کاهش ناهنجاری های اجتماعی، کمک به افزایش صادرات غیر نفتی کشور و  ایجاد اشتغال مولد برای جمعیت مازاد بر فعالیت های بخش کشاورزی را نام برد. 

کد خبر 2330766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha