۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۲۲:۰۹

احمديه:

اصفهان جزء اولين استانهاي كشور از نظر تعداد واحدهاي صنعتي است

اصفهان جزء اولين استانهاي كشور از نظر تعداد واحدهاي صنعتي است

گلپايگان- خبرگزاري مهر: مديركل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: استان اصفهان از نظر تعداد واحدهاي صنعتي، جزء اولين استان هاي كشور و با 642 معدن از نظر حوزه استحفاظي، سومين استان كشور و از نظر ذخيره، دومين استان در كشور محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسرافيل احمديه در آيين توديع و معارفه رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گلپايگان كه عصر سه شنبه در محل اين اداره برگزار شد، اظهار داشت: تصميماتي كه در رابطه با بازار ايام ماه مبارك رمضان گرفته شده بود، بدون مشكلات خاص اجرايي و به خوبي و خوشي در حال گذران است كه در اين راستا از كليه افراد كه اثرگذار بودند، تقدير و تشكر مي کنیم.

مديركل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بيان اينكه واحدهاي صنعتي مستقر در گلپايگان جزء واحدهاي با كيفيت بالا و مطلوب هستند، افزود: اين واحدها با توانمندي خوب از نظر كيفي داراي سطح بالا و مطلوبي هستند ولي از نظر سرمايه گذاري قطعاً با توجه به زيرساخت ها و قدمت طولاني كه اين شهرستان دارد، اميدواريم بتوانيم سرمايه گذاران خوبي را جهت راه اندازي صنايع ديگر جذب كنيم.

احمديه با اشاره به اينكه در اصفهان بالغ بر 8 هزار و 600 واحد صنعتي فعاليت دارند، تصريح كرد: استان اصفهان از نظر تعداد واحدهاي صنعتي، جزء اولين استان هاي كشور و با 642 معدن از نظر حوزه استحفاظي، سومين استان كشور و از نظر ذخيره، دومين استان در كشور محسوب مي شود.

وي افزود: توانايي استان اصفهان بر كسي پوشيده نيست و داراي پتانسيل هاي بسيار بالايي است كه جاي سرمايه گذاري در صنايع پيشرفته را دارد و اميدواريم سرمايه هاي خوبي در اين راه داشته باشيم تا اشتغال خوب در استان به وجود آيد.

مديركل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بيان اينكه در سطح استان اصفهان بالغ بر 250 هزار نفر در قالب صنايع استان مشغول فعاليت هستند، افزود: در معادن استان بالغ بر 8 هزار نفر فعاليت دارند و نزديك به 7 هزار طرح نيمه تمام در استان داريم كه بالغ بر 70 هزار ميليارد تومان نياز به سرمايه گذاري دارد، در صورت برطرف شدن اين مقدار اعتبار نزديك به 150 هزار نفر اشتغال ديگر در استان ايجاد مي شود.

معاون فرماندار گلپايگان در ادامه با تقدير از زحمات حسين نكونام در تصدي اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اظهار داشت: وي يكي از مديران موفق و جهادي در شهرستان گلپايگان بودند و عمده ترين دليل انتقال ايشان مديريت دو اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان هاي گلپايگان و خوانسار بود و با توجه به اينكه اين اداره با حجم كاري بالا پرمخاطب ترين و پرچالش ترين اداره در شهرستان محسوب مي شود لذا منطقي نبود كه وي با وجود مشكلات عديده در هر دو شهرستان فعاليت کند.

محمد سعيد طاهري با بيان اينكه درخواست و نگاه مردمي به اداره صنعت، معدن و تجارت بسيار بالاست، تصريح كرد: در اين راستا لازم است رئيس جديد با الهام گيري از تجارب رئيس سابق و حمايت هاي جدي و پشتيباني مسئولين و مديران ديگر دواير دولتي در رفع نيازهاي مردم اقدام کند.

رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گلپايگان در ادامه اين آيين با تقدير از كليه مسئولين و مديران ادارات اظهار داشت: گلپايگان داراي 154 واحد صنعتي و 5 هزار واحد صنفي است كه 17 واحد صنعتي آن به توليد قطعات خودرو مشغول بوده و نزديك به يكهزار و 700 نفر كارگر در اين 17 واحد مشغول به كار هستند.

حسين نكونام افزود: گلپايگان داراي سه شهرك صنعتي است كه دو شهرك آن در گلپايگان و يك شهرك صنعتي در سعيدآباد قرار دارد، همچنين فاز دوم شهرك صنعتي گلپايگان نياز به زيرساخت هايي از قبيل گاز و آب مورد نياز دارد كه براي شركت هايي كه فعاليت دارند در حال پيگيري و انجام است.

وي به بازديد مديران صنايع از شهرك صنعتي اشاره كرد و افزود: در ديدار مسئولين شركت سايپا از شركت صنعتي مستقر در شهرك صنعتي و بيان مشكلات از سوي مديران شركت ها اقداماتي در راستاي برطرف كردن مشكلات در حال انجام است.

نكونام در پايان از راه اندازي سيستم خانه صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: از مرداد ماه سال گذشته بحث اتوماسيون شدن اداره صنعت، معدن و تجارت را با توجه به زيرساخت هايي كه شده بود پيگيري كرديم كه امروز شاهد اتوماسيون اين اداره هستيم.

به گزارش خبرنگار مهر؛ در آيين توديع و معارفه، مديركل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تقدير از زحمات حسين نكونام رئيس سابق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گلپايگان، علي يوسفي را به عنوان رئيس جديد اين اداره به حضار معرفي كرد.

کد خبر 2336523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha