۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۰

با کاهش شدت باد/

سیستان به طور موقت آرام گرفت/ دور جدید طوفان در راه است

سیستان به طور موقت آرام گرفت/ دور جدید طوفان در راه است

زاهدان-خبرگزاری مهر: وزش باد شدید و طوفان که طی سه روز گذشته به دلیل افزایش غلظت گرد و غبار زندگی روزمره بسیاری از مردمان منطقه سیستان را مختل کرده بود با کاهش شدت باد از صبح امروز به حالت عادی بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سرعت طوفان که در طی روزهای پایانی هفته گذشته در مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان تا مرز 90 کیلومتر نیز رسید علاوه بر تعطیلی ادارات و مراکز خدماتی، بسیاری از تیرهای برق  را شکست و با انسداد راه های روستایی به دلیل انباشت خاک در شهرستان زهک و هیرمند 75 نفر را نیز راهی بیمارستان کرد.

در همین رابطه کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اواخر روز دوشنبه این هفته باری دیگر طوفان و شن های روان زندگی مردم سیستان را به طور مجدد تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

رضا آزادمنش در گفتگو با مهر اظهار داشت: در حاضر از شدت باد در شمال استان کاهش یافته و کیفیت هوا به حد مطلوب رسیده است اما متاسفانه از اواخر وقت روز دوشنبه باری دیگر شدت باد افزایش و غلظت و گرد و خاک به عنوان پدیده قالب منطقه را در بر خواهد گرفت.

وی در گفتگو با مهر بیان داشت: ظرف 72 ساعت آینده ساکنان شمالی استان با افزایش دما و از روز دوشنبه تا پایان هفته با طوفان، حرکت شن های روان، کاهش کیفیت هوا و همچنین کاهش شعاع دید در محور های مواصلاتی مواجه خواهند شد.

وی اظهار داشت: در مناطق جنوبی استان نیز از فردا در برخی ارتفاعات جنوب و جنوب شرق در بعداظهر شرایط برای رشد ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده مهیا می باشد.

آزاد منش دریای عمان و سواحل جنوبی استان را نیز مواج خواند و گفت: حداکثر ارتفاع موج به بیش از 175 سانتی متر می رسد.

وی اضافه کرد در طی 24 ساعت گذشته شهرستان های دلگان و ایرانشهر به ترتیب با 48  و 46 درجه سلسیوس گرمترین شهرهای استان گزارش شدند.

وی بیشینه دمای امروز زاهدان را 39 درجه و کمینه دمای امشب این شهر را 20 درجه سلسیوس پیش بینی کرد.

 

کد خبر 2338661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha