۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۵۳

تا پایان هفته/

طوفان سیستان را فرامی‌گیرد

طوفان سیستان را فرامی‌گیرد

زاهدان-خبرگزاری مهر: وزش باد شدید و طوفان که از ابتدای ماه جاری با آغاز وزش بادهای 120 روزه بسیاری از سیستانیان را در محاصره شن‌های روان قرار داده است از امروز باری دیگر تا پایان هفته میهمان ساکنان مناطق شمالی استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان در این رابطه اظهار داشت: تا پایان هفته در نواحی شمالی استان و منطقه سیستان شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم بود.

مصدق گودرزی فر در گفتگو با مهر بیان داشت: بر همین اساس ساکنان نواحی شمالی استان و شهر های زاهدان، میرجاوه و نصرت آباد نیز تحت تاثیر وزش باد در سیستان شاهد آسمانی غبار آلود هستند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود این وضعیت تا پایان هفته در استان به ویژه در مناطق شمالی ادامه داشته باشد بیان داشت: در حال حاضر غلظت ذرات معلق در سیستان معادل 447 میکرو گرم بر متر مکعب رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، طوفان اخیر در زابل علاوه بر اینکه سلامت روانی و بهداشتی مردم را به مخاطره انداخت بیش از 300 میلیارد ریال نیز به بخش های دیگر خسارت وارد کرد.

طوفان هفته گذشته نیز 161 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و 85 میلیارد و 250 میلیون ریال به بخش شهری خسارت وارد کرد.

به گفته هوشنگ ناظری فرماندار ویژه زابل متاسفانه طوفان و افزایش بیش از حد گرد و غبار در این منطقه آمار مبتلایان به بیماری های گوش و حلق و بینی، چشمی و تنفسی را افزایش داده است که برآورد خسارت ناشی از سلامت به انسان ها و کودکان در این راستا قابل محاسبه نیست.

کد خبر 2346096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha