۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۱۱

گزارش خبری/

رنج ایلام از نبود مراکز خرید و رفاهی/ گردشگران دست خالی از استان می روند

رنج ایلام از نبود مراکز خرید و رفاهی/ گردشگران دست خالی از استان می روند

ایلام – خبرگزاری مهر: استان ایلام در غربی ترین نقطه کشور یک استان گردش پذیر است اما به دلیل نبود مراکز خرید و تفریحی بیشتر گردشگران دست خالی استان را ترک می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز خرید به عنوان یک عنصر مهم در بین گردشگران مرسوم است و بیشتر گردشگران قبل از سفر به هر منطقه به بررسی وضعیت بازارها و مراکز تفریحی و رفاهی آن می پردازند.

هم اکنون گردشگران علاوه  بر دیدن جاذبه های گردشگری و تاریخی علاقمند به حضور در بازار و مراکز تفریحی و رفاهی شهرها هستند که استان ایلام از این نعمت بی بهره مانده است.

ایلام به عنوان عروس زاگرس با تمام زیبایی های خود در بخش آثار تاریخی و طبیعی از عدم وجود مراکز خرید و تفریح و رفاهی رنج می برد و متاسفانه بیشتر گردشگران حتی نمی دانند بازار استان کجا است.

برای توسعه گردشگری استان ایلام در بخشهای مختلف به ویژه زیرساختهای لازم تعامل و همکاری همه نهادها با میراث فرهنگی استان ضروری است.

خرید یک عنصر مهم در بحث گردشگری است

علی احمدی کارشناس مسائل گردشگری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز گردشگری به شکلهای مختلفی تغییر کرده است و خرید یک عامل مهم در جذب گردشگری به شمار می رود.

وی بیان داشت: بسیاری از شهرها حتی یک جاذبه گردشگری هم ندارند ولی بازار خرید آنها گردشگر رابه خود جذب می کند که در کنار آن نیز مراکز تفریحی و رفاهی متعددی راه اندازی شده است.

این کارشناس بیان داشت: پس برای حضور گردشگر در هر منطقه علاوه بر جاذبه های گردشگری و تاریخی بازار و مراکز تفریحی و رفاهی نیز ضروری است.

این کارشناس بیان داشت: هم اکنون بژی برساق، روغن محلی، گلیم نقش برجسته و چندین صنایع دستی از سوغات استان ایلام هستند که باید برای حضور بیشتر گردشگران در  معرض دید عموم قرار گیرد.

وی ادامه داد: استان ایلام نیازمند چندین بازار متمرکز برای توسعه فعالیهای گردشگری است که گردشگرانی که قصد سفر به استان را دارند از این مراکز خرید متمرکز استفاده کنند.

وی بیان داشت: اولویت مرکز خرید استان باید محل فروش سوغات و صنایع دستی استان باشد که هر چند هم اکنون توسط میراث فرهنگی استان یک محل برای فروش این مهم راه اندازی شده اما این کافی نیست.

احمدی بیان داشت: مسئولان ارشد استان ایلام باید نسبت بهایجاد مراکز خرید بیشتر در بخشهای مختلف اقدام کنند تا گردشگران دست پر از استان خارج شوند.

وی بیان داشت: بدون شک راه اندازی بازارهای مهم باعث اشتغالزایی و توسعه گردشگری استان می شود.

غفلت از توان مرزی مهران در جهت راه اندازی مراکز خرید

وی بیان داشت: مرز بین المللی مهران به دلیل امنیت از ظرفیتهای بالایی برای واردات و صادرات برخودردار است که متاسفانه در بحث واردات مورد غفلت واقع شده است.

وی بیان داشت: علاوه بر این خود شهرستان مهران که سالانه پذیرای دو میلیون مسافر و زائر است از نبود مراکز خرید و تفریحی و رفاهی مناسب رنج می برد.

این مسئول بیان داشت: علاوه بر مراکز خرید در استان ایلام که ضروری است، بحث دیگر راه اندازی هتل و مراکز اقامتی مناسب است.

احمدی بیان داشت: این استان نیازمند هتل های چندستاره و مراکز تفریحی برای حال مسافران، زائران و گردشگران است که متاسفانه هم اکنون استان از نبود آن رنج می برد.

تلاش برای ساخت مراکز خرید و هتل چهار ستاره در ایلام

عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مباحث امروزی در گردشگری هر منطقه ایجاد مراکز خرید، تفریحی و رفاهی است.

وی بیان داشت: میراث فرهنگی استان ایلام در تلاش است با ایجاد زیرساختهای لازم زمینه را برای جذب گردشگر به استان فراهم کند که البته در این راه نیازمند تعامل دیگر دستگاه های اجرایی استان است.

این مسئول بیان داشت: میراث فرهنگی استان ایلام برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در ایجاد مراکز خرید و تفریحی و رفاهی آماده همکاری است.

وی ادامه داد: یکی از مباحث مهم و جدی در استان ایلام بحث ایجاد هتل چهارستاره است که هم اکنون این مهم در شهر ایلام و مهران در حال پیگری است که امیدواریم هرچه سریعتر به نتایج خوبی برسد.

شنبه زاده اظهار داشت: سرمایه گذاران متعددی برای حضور در استان ایلام  و ایجاد مراکز تفریحی در چند منطقه استان اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم  منجر به توسعه و اشتغال در استان ایلام شود.

وی تصریح کرد: در بحث توسعه گردشگری استان ایلام، ایجاد مراکز خرید و تفریحی نقش مهمی دارد که این امر نیازمند همکاری مسئولان برای اختصاص اعتبار و جذب سرمایه گذار دارد.

این مسئول افزود: یکی از مباحث مهم در حوزه گردشگری استان ایلام موضوع معرفی است که در این بین ایجاد زیرساختهای لازم برای پذیرایی از گردشگران نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد خبر 2347362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha