۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶

نجفی:

گیلان مستعد سرمایه گذاری و نیازمند توجه ویژه بخش دولتی و خصوصی است

گیلان مستعد سرمایه گذاری و نیازمند توجه ویژه بخش دولتی و خصوصی است

رشت – خبرگزاری مهر: استاندار گیلان گفت: این استان شمالی امروز مستعد سرمایه گذاری و نیازمند توجه ویژه بخش‌های دولتی و خصوصی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان افزود: بیماری ‌های ناشی از آلودگی منابع آب و خاک سلامتی مردم این سرزمین سبز فام کشور را تهدید می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت اختصاص منابع مورد نیاز برای احداث نیروگاه های زباله سوز در استان تاکید کرد و اظهارداشت: نخستین نیروگاه زباله سوز با اعتبار 10 میلیارد تومان در رشت آغاز شده است.

استاندار گیلان گفت: برای شرق، غرب و جنوب استان علی رغم داشتن طرح های خوب هنوز اعتباری برای احداث نیروگاه زباله سوز اختصاص پیدا نکرده است.

وی تاکید کرد: تکمیل ساماندهی طرح های فاضلاب شهری و روستایی استان باید در دستور کار دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

نجفی بیان داشت: پروژه راه آهن قزوین – رشت – انزلی در صورت اتصال به شهرستان بندر انزلی قابلیت بهره برداری بهینه برای حمل 10 میلیون تن کالا و  3.5 میلیون مسافر را دارد.

وی تصریح کرد: راه آهن گیلان بالاترین درجه توجیه اقتصادی را در کشور دارد و برای تکمیل این راه آهن از قزوین به رشت 600  میلیارد تومان و رشت به انزلی 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

استاندار گیلان اذعان داشت: این استان شمالی امروز مستعد سرمایه گذاری و توجه ویژه بخش های دولتی و خصوصی است.

وی در ادامه بر ضرورت تخصیص اعتبارات مکفی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی برای تکمیل پروژه راه آهن، آزاد راه، سد ها، بنادر، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و غیره استان تاکید کرد.

کد خبر 2350100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha