۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۷

رئیس دانشگاه آزاد خبر داد:

افزایش مراکز رشد دانشگاه آزاد به 150 مرکز در 4سال آینده

افزایش مراکز رشد دانشگاه آزاد به 150 مرکز در 4سال آینده

رئیس دانشگاه آزاد از افزایش مراکز رشد این دانشگاه به ۱۵۰ مرکز در ۴ سال آینده خبر داد و گفت: زمینه های ایجاد دو پارک علم و فناوری مختص دانشگاه آزاد را در دو منطقه شرق و غرب تهران با همكاري معاونت علمی –فناوری بررسی کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حمید میرزاده در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه آزاداسلامی اظهار داشت: همکاری برای جذب نخبگان، تاسیس پارک های علم و فناوری و توسعه فناوری های پزشکی از جمله مواردی است که تفاهمنامه های همکاری پیرامون آن با معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری منعقد شده است.

وی افزود: در جلسه ای که امروز با دکتر ستاری داشتیم زمینه های ایجاد دو پارک علم و فناوری مختص دانشگاه آزاد در دو منطقه شرق و غرب تهران با همكاري معاونت علمی –فناوری را بررسی کردیم.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه این دو پارک با همکاری معاونت هاي پژوهشی، عمرانی و دو واحد پردیس و غرب در آینده نزدیک به مرحله اجرایی خواهد رسید، اظهار داشت: تاسیس این پارک ها گام بزرگ و موثری در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی دانش محور است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد ظرف چهار سال آینده بیش از 150 مرکز رشد و فناوری ایجاد کند به گونه ای که در هر یک از مراکز جامع، بسیار بزرگ وبزرگ یک مرکز رشد وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی همچنین در نشست مشترکی که با دکتر سورنا ستاری درباره زمینه های همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی داشت، گفت: خوشبختانه بهمن ماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی ریاست جمهوری به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و تشریک مساعی فی‌ما بین منعقد شد تا به اهدافی در زمینه ایجاد پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه برسیم.وی ادامه داد: ایجاد فن‌بازار دانشگاه و تامین نیازهای فناور، همکاری و تجاری‌سازی نتایج تحقیقاتی و استفاده از ظرفیت طرفین از جمله مفاد این تفاهم‌نامه بود و انتظار ما این است که با بازدید امروز هرچه سریع‌تر زمینه عملیاتی‌ شدن این تفاهم‌نامه فراهم شود.

وی به همکاری دولت تدبیر و امید با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این همکاری فرصتی طلایی به دانشگاه آزاد داد تا در اراضی واحدهای تجمیع شده امکان ایجاد پارک فراهم شود.

میرزاده با بیان اینکه از آغاز تاسیس دانشگاه آزاد مجموعه رشته محل‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری حدود 3 هزارو 120 رشته محل بود، گفت: با هماهنگی وزارت علوم پس از تجمیع هزارو 553 رشته محل برای توسعه مقاطع دکتری خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه اولین محور همکاری دانشگاه آزاد با دولت تدبیر و امید را در طرح تجمیع دیدیم گفت: دانشگاه آزاد در حوزه تهران نیز باید پارک فناوری داشته باشد یکی در منطقه شرق و دیگری در منطقه غرب (گرمدره).

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه استعداد خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی که نیازمند حمایت‌هایی برای تجاری‌سازی است گفت: از اینکه عاملیت صندوق نوآوری به دانشگاه آزاد واگذار شد بسیار خرسندیم.

وی خواستار همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی با پارک فناوری پردیس شد و در این خصوص راهکار‌هایی ارائه کرد.

کد خبر 2350145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha