۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵

واعظی:

زیرساختهای ارتباطی آذربایجان غربی توسعه یابد/ ایجاد 30 هزار شغل در کشور

زیرساختهای ارتباطی آذربایجان غربی توسعه یابد/ ایجاد 30 هزار شغل در کشور

ارومیه – خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به قابلیت های مهم آذربایجان غربی و مرزی بودن آن باید توجه بیشتری برای توسعه زیرساختهای ارتباطی در این استان انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی چهارشنبه شب در آیین بهره برداری از طرح های مخابراتی استان با ابراز رضایت از وضعیت آذربایجان غربی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: ما قانع به این پیشرفت ها در این استان نیستیم و با توجه به اهمیت این استان مرزی باید توجه بیشتری به زیرساخت های ارتباطی در این منطقه صورت گیرد.

وی ادامه داد: از 13 راه ورودی ارتباطات به کشور، چهار راه در آذربایجان غربی قرار دارد که این امر، نقطه قوت و امتیاز ویژه ای برای این استان محسوب می شود.

واعظی در ادامه از ایجاد 30 هزار شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور خبر داد و اظهارداشت: در نظر داریم در طول سال آینده 100 هزار شغل در کشور ایجاد کنیم تا تحصیلکردگان حوزه های مرتبط در این رشته ها مشغول به فعالیت شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 130 هزار شغل تا پایان سال 94 در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد می شود افزود: امسال نیز برنامه ریزی های لازم برای رسیدن به هدف رونق کسب و کار در دولت تدبیر و امید صورت گرفته که با رسیدن به این هدف می توان در راستای ایجاد شغل گامهای خوبی برداشت.

واعظی همچنین به موضوع استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و  گفت: رئیس جمهوری در بین سخنرانی خود، این مطلب را شنید و این امر را حق مجلس دانست که این واکنش نشان از پایبندی وی به فرهنگ و اخلاق مورد تاکید خود دارد.

وی همچنین موضوع اقتصاد را دغدغه دولت و تک تک اعضای کابینه دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: چاره کار توسعه اقتصادی در کنار توجه به منابع عظیم ملی، همدلی بین مسئولان و مردم است که در این صورت می توانیم تمام کشورهای منطقه را پشت سر بگذاریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه از ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت توسعه و توانمندساز بقیه بخش های توسعه ای یاد کرد و ادامه داد: مجلس و دولت توجه خاص و ویژه ای در یک سال گذشته به این بخش داشتند و هیچ طرحی در این بخش، با عدم تصویب روبه رو نشد.

وی سرمایه گذاری بخش خصوصی را یکی از مهمترین برنامه های دولت برای توسعه این بخش برشمرد و اضافه کرد: هر چقدر ما سرمایه گذاری کنیم، سه تا چهار برابر آن، سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در بخش های مختلف حوزه ارتباطات می کنیم و معتقد هستیم که به جز بخش هایی کم، دیگر بخش های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در اختیار بخش خصوصی باشد.

کد خبر 2354397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha