۲ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۲۰

مهر گزارش می دهد؛

آرامستان هفت روستای نوشهر و چالوس غصبی از آب درآمد/ اموات در برزخ

آرامستان هفت روستای نوشهر و چالوس غصبی از آب درآمد/ اموات در برزخ

چالوس - خبرگزاری مهر: آرامستان هفت روستای چالوس به دلیل داشتن معارض غصبی از آب درآمد واموات این قبرستان تازه تاسیس در برزخ بسر می برند.

به گزارش خبرنگار مهر، قبرستان جدید چالوس از سال 87 در زمین به مساحت هفت هکتار در منطقه اشکاردشت چالوس دایر شده است و تاکنون شش جنازه نیز در آن دفن شده است.
 
محمد حسین خزایی کوهپری وعباس خزایی کوهپری صاحبان 17 هزار متر از زمین 7 هکتاری که اکنون به قبرستان تبدیل شده است، از شورای اشکاردشت واداره اوقاف وامور خیرین نوشهر وچالوس به دلیل تجاوز و تصرف غیرقانونی ملک خود شکایت کرده اند.
 
محمدحسین خزایی کوهپری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص چگونگی واگذاری این زمین از طریق دولت گفت: طبق دستورالععمل سال 72 قرار شد در قبال طرح خروج دام از مراتع جنگلی به دامدران زمینی داده شود که این هفت هکتار زمین در اشکاردشت به ما واگذار شد و الان متوجه شدیم به طور غیر قانونی 17 هزار متر آن مورد تجاوز قرار گرفت.
 
وی افزود: طی شکایت هایی که به مراجع قانونی، نماینده مجلس وفرمانداری شهر انجام دادیم و با وجود داشتن سند زمین تاکنون هیچ نتیجه ای نگرفتیم و مسئولین شهری هیچ حمایتی از ما نمی کنند.
 
محمد حسین خزایی کوهپری گفت: با توچه به ابنکه دادگاه از یک کارشناس در این خصوص نظر خواست وایشان به درستی سند وملک صحح گذاشتند ولی هئیت امنای مسجد همچنان برادعای خود مبنی بر قبرستان بودن ملک، پافشاری می کنند.
 
وی افزود: زمانی که هئیت امنا این زمین را به عنوان آرامگاه در نظر گرفت، نماینده مجلس وفرماندار از مردم حمایت می کردند ولی الان آنها هیچ حرفی نمی زنند.
 
محمد حسین خزایی کوهپری گفت: ما از متولیان و مسئولان امر می پرسیم چرا در زمین غصبی و تجاوزی قبرستان درست کردند؟من وبرادرم فقط زمین خود را می خواهیم.
 
عباس خزایی کوهپری دیگر مالک زمین نیز گفت: از لحاظ زیست محیطی این زمین برای آرامگاه مناسب نیست چون در زیر آن مخزن آبهای زیر زمینی است واین زمین در محدوده دامنه واقع شده است که با رانش زمین آب واملاح وارد کانال می شود واگر اجساد دفن شود این املاح با آبهای زیر زمینی مخلوط شده و وارد زمین های کشاورزی و آب آشامیدنی می شود.
 
 
وی افزود: هیچ مسئولی پاسخگو این عمل نیست چون در عمل هیج چیزمکتوبی به اهالی ندادند ولی از اقدام اهالی حمایت می کنند.
 
عباس خزایی کوهپری به غصبی بودن زمین اشاره کرد گفت: از لحاظ شرعی در زمین غبصی دفن اجساد مشکل دارد و در جای غصبی نماز هم نمی توان خواند، چطور آنها برای میت نماز می خوانند، در صورتی که مابه عنوان صاحبان زمین راضی نبودیم.
 
علیرضا همتی وکیل دعاوی برادران خزایی نیز در گفتگو با خبرنگار گفت: زمین مورد نظر با وجود داشتن سند همچنان به بعنوان قبرستان مورد استفاده قرار می گیرد و برخی مسئولان شهرستان از اقدام اهالی حمایت می کنند.
 
وی افزود: هئیت امنای اشکاردشت ادعا می کنند، این زمین در مالکیت روستا است، در صورتی که از لحاظ قانونی روستا شخصیت حقوقی ندرد ونمی تواند مالکیت چیزی را داشته باشد.
 
همتی با اشاره به آخرین حکم دادگاه گفت: برطبق آخرین حکم دادگاه به شماره کلاسه 309981977200437 هرگونه دخل وتصرف دراین زمین مجاز نیست و برادران خزایی فقط خواهان زمین خود هستند.
 
 
ایوب صالحی شهردار چالوس نیز در پیگیری خبرنگار مهر گفت: تا آنجاییکه که اطلاع دارم قرار بود، منابع طبیعی زمینی را بجای ملک مورد نظر در اختیار برادران خزایی گذارد و این مشکل حل شود که تاکنون این اقدام عملی نشد.
 
طهمورث مختاری رئیس شورای چالوس نیز گفت: منابع طبیعی چالوس قرار بود زمینی واگذار کند که برادارن خزایی زمین جایگزین را نپذیرفتند.
 
نوه حاج تیمور خزایی که پدربزرگش در قبرستان تازه تاسیس اشکاردشت دفن شده است گفت: حدود 20 سال قبل، برای گرفتن قبرستانی اقدام شده بود و چند سال بعد طی نامه ای به فرماندار شهرستان، مجوز قبرستان صادر شد تا زمین مورد نظر برای روستای کلاردشت و روستاهای حومه درنظر گرفته شود. 
 
عین الله خلج از اعضای شورای روستای اشکاردشت گفت: زمین مورد نظر قبرستان چشم انداز خوبی دارد و در سالهای قبل به ازای خروج دام از جنگل، اراضی به دامداران داده می شد و قرار شد در زمین مورد نظر علوفه کاری شود.
 
 
وی اظهار داشت: از سال 73 اهالی و هیئت امنا مکاتباتی انجام دادند تا زمین مورد نظر برای کار عام المنفعه از جمله قبرستان و ورزشی واگذار شد که در سال  87 قطعی شد.
 
وی بیان داشت: طی نامه از سوی منابع طبیعی غرب استان و فرمانداران نوشهر و چالوس، زمین مورد نظردر اختیار شورا قرار گرفت و پس از آن زمین از
سنگلاخ ها پاکسازی شد و اکنون چند جنازه نیز در ان دفن شده است.
 
خلج گفت: در حال حاضر شش جنازه در زمین مورد نظر دفن شده است و اکنون که نسبت به این ملک معارض وجود دارد، مسئولان سکوت کرده اند.
 
شهرستانهای نوشهر و چالوس درغرب مازندران واقع شده اند.
کد خبر 2355924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha