۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۵۲

«محافظان کهکشان» پرفروش‌ترین فیلم تابستان در آمریکا

«محافظان کهکشان» پرفروش‌ترین فیلم تابستان در آمریکا

فیلم ابرقهرمانی «محافظان كهكشان» با پيشي گرفتن از «ترنسفورمرز» نام خود را به عنوان پرفروش‌ترين فيلم فصل تابستان آمريكا ثبت كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «محافظان کهکشان» جیمز گان با عملکردی شگفت‌انگیز در باکس‌آفیس تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تابستان در آمریکای شمالی شد و از فیلم‌های پرطرفدار دیگری مانند «ترنسفورمرز: عصر نابودی» و «اسپایدرمن فوق‌العاده 2» هم جلو زد.

هر چند هنوز آمار دقيق منتشر نشده اما انتظار می‌رود این فیلم كه ساخت کمپانی‌های مارول استودیوز و دیسنی است،‌ روز شنبه را با فروش داخلی حدود 246 میلیون دلار به پایان رسانده باشد و از 243.3 میلیون دلار فروش «ترنسفورمرز: عصر نابودی» عبور کند. تا پایان روز یکشنبه هم فروش کلی آمریکای شمالی «محافظان کهکشان» از 251 میلیون دلار خواهد گذشت. این فیلم روز جمعه از فیلم‌ دیگر ساخت دیسنی یعنی «شرير» با 237 میلیون دلار فروش هم پیشی گرفته بود.

فیلم «اکس-من: روزهای آینده گذشته» کمپانی فاکس با فروش داخلی تابستانی 232.6 میلیون دلار در رتبه چهارم جدول باکس‌آفیس قرار دارد و «طلوع سیاره میمون‌ها» فیلم دیگر ساخت کمپانی فاکس و همچنین «اسپایدرمن خارق‌العاده 2» کمپانی سونی همگی با فروش 202.9 میلیون دلار در رتبه پنجم قرار دارند.

اما از نظر فروش بین‌المللی فیلم «ترنسفورمرز: عصر نابودی» مایکل بی و کمپانی پارامونت با فروش بالای یک میلیارد دلار، در میان فیلم‌های تابستانی در رتبه اول قرار دارد. فروش بین‌المللی «محافظان کهکشان» تا كنون بالای 430 میلیون دلار بوده و روز به روز در حال افزایش است.

پیش از ورود به باکس‌آفیس فیلم‌های تابستانی هیچ‌کس حدس نمی‌زد که فیلم ابرقهرمانی عجیب‌ و غریب، تبدیل به برنده آمریکای شمالی شود. این فیلم که روز اول ماه آگوست اکران شد، رکوردی چشم‌گیر در فروش آغازین داخلی ثبت کرد و از همان موقع تا به حال به پیشرفت خود ادامه داده است.

کریس پرت، زویی سالدانا، دیو باتیستا، لی پیس و بردلی کوپر که مسئولیت صداگذاری شخصیت راکت راکون را بر عهده دارد از ستارگان این فیلم هستند. وین دیزل، دیمون هانسون، جان سی رایلی، گلن کلوز و بنیسیو دل‌تورو هم در این فیلم حضور دارند. «محافظان کهکشان» فیلم کم‌خرجی نبوده و با بودجه 170 میلیون دلاری ساخته شده است. کمپانی‌های مارول و دیسنی از همین حالا نقشه‌هایشان برای ساخت قسمت دوم این فیلم را مشخص کرده‌اند و قرار است قسمت دوم آن هم به کارگردانی گان روز بیست و هشتم ماه جولای سال 2017 اکران شود.

 

کد خبر 2356210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha