۱۰ مهر ۱۳۸۴، ۱۷:۲۵

جهانگير الماسي: سينما بايد رازهاي پشت پرده معضلات را به تصوير بكشد / محتواي فيلمها تكراري شده است

جهانگير الماسي: سينما بايد رازهاي پشت پرده معضلات را به تصوير بكشد / محتواي فيلمها تكراري شده است

جهانگير الماسي گفت : سينما بايد از بيان مسائل جامعه به صورت سطحي و حاشيه اي دست بردارد و رازهاي پشت پرده معضلات اجتماع را بيان كند.

بازيگر سينما و تلويزيون ايران،  درحاشيه نخستين جشنواره استاني "پيوند سبز"، در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاري "مهر" در كرج افزود : سينما بايد به اصل معضلات اجتماعي بپردازد؛ زيرا سطحي نشان دادن معضلات، در واقع نوعي تبليغ و رواج معضل درجامعه است .

 

الماسي خاطر نشان كرد : به عنوان نمونه وقتي سخن از قرص اكستازي مي كنيم و نحوه دسترسي و مصرف اين قرص را نمايش مي دهيم ، بايد نحوه ورود اين قرص و سرشاخه هاي وارد كردن آن را هم بيان كنيم و هدف وارد كنندگان اين قرص را نيز به مخاطب بفهمانيم .

 

وي تصريح كرد : سطحي ساختن فيلمهاي ما كودك فرض كردن مخاطب است و اين كار در واقع تكرار مكررات براي مخاطب است ؛ هم اكنون وقت آن رسيده كه نگاهمان را به جامعه عوض كنيم و با مردم صريح و شفاف سخن بگوييم .

 


جهانگير الماسي - بازيگر سينما و تلويزيون

 

الماسي در بخش ديگري از اين گفت و گو با انتقاد از پخش برخي برنامه هاي بي محتوا در صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران گفت : همانگونه كه پليس وظيفه مراقبت و حمايت از مرزها و امنيت جامعه را برعهده دارد، نهادهايي مانند سينما و تلويزيون نيز بايد از زبان و هويت ملي و شخصيت فردي محافظت كنند .

 

وي اظهار داشت : طرز نگاه تازه واردها به سينما و تلويزيون بايد عوض شود و تصويري شايسته از جامعه ايراني با كمك اين افراد ترسيم شود كه درخور شأن ايراني باشد .

 

بازيگر تلويزيون ايران ادامه داد : هر چه بدبختي و نابساماني هاي جامعه ايران را به تصوير كشيده ايم ، ديگر بس است و هم اكنون وقت آن رسيده كه مردم با جلوه هاي خوب زندگي ايراني آشنا شوند.

 

الماسي با انتقاد از حضور فيلمهايي كه فقط از معضلات اجتماعي سخن مي گويند، افزود: محتواي فيلمهاي ما تكراري شده است و بايد طرحي نو براي سينما و تلويزيون بريزيم و دست از ساخت سوژه هاي سطحي برداريم.

 

وي با اشاره به ضرورت برگزاري جشنواره هايي مانند پيوند سبز تأكيد كرد : درمورد فعاليت پليس بايد فرهنگ سازي شود و مخاطب تصور نكند هر كجا پليسي در فيلم بود آن منطقه ناامن است ؛ بلكه پليس بايد طوري به جامعه معرفي شود كه با ديدن او امنيت در ذهن تداعي شود.

 

الماسي تعامل بين پليس و هنرمندان را زمينه ساز حركتي نوين در جامعه خواند و اظهار اميدواري كرد كه با همكاري پليس وهنرمندان، عمق اثر هنر بر روح جامعه نمود پيدا كند و جامعه پليس را يار و دوست خود بداند.

 

گفتني است نخستين جشنواره استاني "پيوند سبز" ، صبح امروز با حضور هنرمندان بنامي همچون انوشيروان ارجمند، سيد جواد هاشمي ، جهانگير الماسي، لاله مستوفي و رضا بنفشه خواه و جمعي از مسئولان كشوري و استاني، در سالن آمفي تئاتر اداره اصلاح بذر كرج آغاز به كار كرد.

 

دراين جشنواره 60 فيلم كوتاه و نيمه بلند ، 120 اثر نقاشي و عكس با موضوع پليس و تأمين امنيت با همكاري معاونت اجتماعي و ارشاد فرماندهي نيروي انتظامي استان تهران وهنرستان هنرهاي زيباي كرج به مدت يك هفته به نمايش در مي آيند.

کد خبر 236652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha