۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۲۶

نجفی:

نبود مهارت تعاونی های گیلان را با چالش روبرو کرده است

نبود مهارت تعاونی های گیلان را با چالش روبرو کرده است

رشت – خبرگزاری مهر: استاندار گیلان گفت: عدم آشنایی مدیران عامل تعاونی ها با قوانین و برخوردار نبودن اعضا از مهارت مورد نیاز، این بخش از اقتصاد را با چالش های اساسی روبرو کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی ظهر سه شنبه در مراسم تجليل از تعاوني هاي برتر گیلان افزود: تعاونی ها با تلاش بیش از پیش خود می توانند در مدار توسعه قرار گیرند تا موجب شکوفایی اقتصاد استان شوند.

وی با بیان اینکه برای حمایت از تعاونی های گیلان برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: عرصه تعاون برای داشتن حضوری موثر تر در اقتصاد استان  نیازمند بازسازي، بازنگري، تجديد روحيه و حمايت اساسي است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه بخش تعاون از ارکان اصلی اقتصاد اسلامی به شمار می رود، ادامه داد: در راستای ادامه حیات تعاونی ها بازاریابی برای فروش تولیدی اعضا ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه تعاونی ها باید در انتخاب هیئت مدیره با دقت عمل کنند، گفت: فعالیت های تعاونی های استان بدون تشکیل جلسه صورت می گیرد که این مسئله می تواند به ضرر آنها باشد.

نجفی افزود: با توجه به اینکه عملکرد مناسب تعاونی ها مردم استان را منتفع می کند بر این اساس باید نسبت به تقویت آنها بیش از پیش تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه  تعاونی ها باید در راستای تحقق خواسته های مردم عمل کنند، اظهارداشت: با تقویت تعاونی ها می توان گام های موثرتری برای شکوفایی اقتصاد گیلان برداشت بنابراین نباید از ظرفیت های منحصر به فرد انها غافل بود.

استاندار گیلان ادامه داد: در حال حاضر تعداد پروژه های صنعتی در حال ساخت  افزون بر هزار پروژه بوده که با بهره بردای از آنها اشتغال و تولید استان رونق می گیرد.

وی با بیان اینکه دغدغه برخی از بانک ها تولید نیست، گفت: به همین علت برای بهره برداری سریع و به موقع طرح ها مشکلاتی ایجاد می شود.

نجفی با تاکید بر اینکه سرمایه های اندک اعضای تعاونی ها در کنار یکدیگر نتایج بزرگی را سبب می شود، افزود: بهره های بانکی بیش از 26 درصد تسهیلات بر مشکلات تعاونی ها دامن زده و فرصت سوزی بسیاری را با خود به دنبال دارد.

استاندار گيلان با بیان اینکه نرخ سود بانكي زیاد فرصت هاي شغلي را نابود می کند، ادامه داد: گیلان از نعمت یک میلیون و 908 هزار نفر در تعاونی های استان بهره مند است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بخشی از افراد عضو تعاونی های استان غیر فعال هستند، گفت: تعاونی های مسکن مهر استان عملکرد ضعیفی دارند و این مسئله موجب بروز نگرانی هایی شده است.

نجفی با اشاره به اینکه تسریع در تحویل واحد های مسکن مهر مورد تاکید دولت است، افزود: عملکرد عرصه بنیاد مسکن و راه و شهر سازی بسیار بهتر از تعاونی های مسکن مهر است.

وی اظهار داشت: برای معضلات اساسی که در بخش تعاون به ویژه تعاونی های مسکن مهر گیلان وجود دارد باید تدابیری ویژه اندیشیده شود.

کد خبر 2367294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha