۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶

انصاری:

نگاه ملي به صادرات كالا ضروري است

نگاه ملي به صادرات كالا ضروري است

زنجان -خبرگزاری مهر: استاندار زنجان گفت: نگاه ملي به صادرات كالا ضروري است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید انصاری ظهر پنجشنبه در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در پاسخ به انتقاد از صادرات فرش زنجان از مبادي صادراتي ساير استان‌ها، افزود: بايد توجه داشت كه در صادرات كالاها، ميزان ارزش‌افزوده كالا موردنظر قرار گيرد و از رقابت بر سر محل گمركي صادركننده بپرهيزيم تا ميزان صادرات و ارزش‌افزوده كشور افزايش يابد.

 وی با بيان اين مطلب كه درآمدهاي صادراتي به صورت ملي است، اظهار کرد: درآمدهاي صادراتي كه از گمرك‌هاي استان‌هاي مختلف حاصل مي‌شود به صورت ملي است و به لحاظ درآمدهاي بودجه‌اي تاثير چنداني در اقتصاد استان‌ها نخواهد داشت.

 استاندار زنجان گفت: ما بايد امسال 418 ميليارد تومان درآمد در استان كسب کنیم كه درآمدهاي مالياتي شامل اين ميزان نیست.

 انصاری در ادامه به پيشتازي بانك توسعه صادرات در پرداخت تسهيلات به بخش صادرات استان اشاره کرد و گفت: بايد از يك سو تلاش كنيم تا سهم تخصيص منابع مربوط به بانك توسعه صادرات استان افزايش يابد و از سوي ديگر، تجار و بازرگانان استان را كه قصد استفاده از تسهيلات بانك توسعه صادرات را دارند ترغيب کنیم تا حساب‌هاي تجاري و گردش مالي خود را به اين بانك منتقل کنند تا منابع مالي بانك نيز افزايش يابد.

 وی در زمينه بالا بودن تعداد دريافت‌كنندگان بيمه بيكاري استان زنجان نسبت به سطح كشور نیز اظهار کرد: در استان زنجان، تامين‌اجتماعي و اداره كار به راحتي افراد بيمه شده را تحت پوشش بيمه بيكاري قرار مي‌دهند و مكانيسم دقيقي براي شناسايي و كنترل اشتغال مجدد افراد پس از بيكاري در استان وجود ندارد.

 استاندار زنجان، تصريح کرد: برخي افراد پس از اينكه شغل خود را از دست داده و مشمول بيمه بيكاري شدند، بدون اعلام به تامين‌اجتماعي به مشاغل ديگري روي مي‌آورند كه با اين كار ضمن برخورداري از بيمه بيكاري و عدم پرداخت حق‌بيمه خود، ساير ظرفيت‌هاي اشتغال و تسهيلات استان را نیز پر مي‌كنند.

 انصاری افزود: از آنجایي كه سيستم‌هاي نظارتي دقيقی بر اين افراد وجود ندارد، نمی‌توان آن‌ها را شناسايي و بيمه بيكاري آن‌ها را قطع کرد.

کد خبر 2368413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha