۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۴۷

استاندار گیلان خواستار توجه ويژه وزارت ارشاد به پروژه هاي نيمه تمام استان شد

 استاندار گیلان خواستار توجه ويژه وزارت ارشاد به پروژه هاي نيمه تمام استان شد

رشت - خبرگزاری مهر: استاندار گيلان خواستار تكميل پروژه هاي نيمه تمام مهم استان شد و گفت: پروژه تالار مركزي رشت و مجتمع هاي فرهنگي و هنري آستارا و لاهيجان از مهمترين اين پروژه ها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علي نجفي ظهر شنبه در ديدار با معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: با حضور "علی جنتي " در این وزارتخانه انتظار مسئولان در استان در بخش توسعه فرهنگي بيش از گذشته است.

وی تصريح كرد : در سالي كه بنا به فرمايش رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد وفرهنگ مزين گرديد و با نگاه عالمانه اي كه رئيس جمهور به اين امر دارند اميدواريم شاهد تحولي شگرف در حوزه فرهنگ و هنر باشيم.

استاندار گیلان مقوله فرهنگ را از مطالبات جدي مردم گيلان دانست و اظهارداشت: مردمان گيلان مردماني فرهيخته و با فرهنگ غني هستند كه توجه ويژه اي به مسائل فرهنگي و نگاه عالمانه اي به اين بخش دارند.

وی خواستار توجه ويژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به پروژه هاي نيمه تمام استان شد و افزود: پروژه تالار مركزي رشت و مجتمع هاي فرهنگي و هنري آستارا و لاهيجان از مهمترين اين پروژه ها هستند.

نجفی با ابراز رضايت از عملكرد مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اظهار داشت: با حضور مديركل جديد نشاطي در اين بخش ايجاد شد و در بخش رسانه اي نيز فضاي آرام و مثبتي شكل گرفته و وحدت و همدلي خوبي ايجاد شده است.

معاون توسعه مديريت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نیز در این دیدار گفت: بودجه فرهنگي و هنري در سبد كالاي خانوارها كمتر در نظر گرفته مي شود كه باتوجه به هزينه هاي بالاي فرهنگي، دولت از اين بخش حمايت بيشتري خواهد كرد.

علي اصغر كار انديش گفت : مصمم هستيم تا اعتبارات خود را بيشتر به شهرستان ها و استانها سوق دهيم و اعتباراتي كه براي اين امر براي سال آينده شكل گرفته 70 تا 100 درصد نسبت به سال گذشته افزايش مي يابد.

وي از توجه و حمايت هاي استاندار گيلان از بخش فرهنگ و هنر استان نيز تشكر و قدرداني كرد.

به گزارش مهر، در پايان اين نشست حكم استاندار گيلان به عنوان نايب رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان كه به امضاي  علي جنتي وزير فرهنگ وارشاد اسلامي رسيده بود از سوی معاون توسعه مديريت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به وی اعطا شد.

کد خبر 2369512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha