۶ مهر ۱۳۹۳، ۸:۴۷

روحی:

قاچاق به موتورسواری همدان هم رحم نمی کند/فعالیت در رشته موتورسواری 40 میلیون هزینه دارد

قاچاق به موتورسواری همدان هم رحم نمی کند/فعالیت در رشته موتورسواری 40 میلیون هزینه دارد

همدان - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی همدان با بیان اینکه موتورهای سنگین رشته موتورسواری در ایران وجود ندارد و اکثر آنها از طریق مبادی قاچاق وارد مرزهای کشور می شود، گفت: این امر، قاچاق را به معضل بزرگی برای موتورسواری تبدیل کرده است.

محمد امین روحی امروز در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره رشته موتورسواری اظهار داشت: برگزار شدن تورهای مختلف و مسابقات در سطح استان ها در طول سال های گذشته  باعث شده تا این رشته رنگ و بوی تازه ای گرفته و مورد توجه مسئولین کشور قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه خرید و فروش موتور های سنگین در کشور به صورت قاچاق صورت می گیرد و شاید تنها حدود 400 تا 500 موتور از طریق مبادی قانونی وارد کشور شود.

وی گفت: در حال حاضر گران ترین موتور هوندا 2013 تا 150 میلیون تومان به فروش می رسد و این قیمت ها برای موتورسواران بسیار کمرشکن است.

روحی با اشاره به دیگر مشکلات در این بخش مانند اعمال جریمه سنگین برای دارندگان این وسیله به دلیل قاچاق محسوب شدن آن گفت: این موتورها هیچ مدرکی اعم از سند، پلاک و برگ سبز ندارند به همین دلیل آن ‌ها به عنوان قاچاق ضبط شده و جریمه ‌های سنگینی برای صاحبان این موتورها بریده می ‌شود که اگر ورزشکار نتواند جریمه را پرداخت کند باید به زندان برود.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی همدان یادآور شد: یک پوتین موتورسواری یک میلیون تومان و یک کلاه ایمنی 500 هزار تومان هزینه دارد و یک ورزشکار برای فعالیت حرفه ای در این رشته حداقل باید نزدیک 40 میلیون تومان هزینه کند تا بتواند وارد رشته موتورسواری شود و این کار جذب ورزشکار را سخت کرده است.

وی عنوان کرد: ورود به این رشته تنها عشق می خواهد چون این جوانان باید تمام هزینه را خود و خانواده شان تامین کند و برای رسیدن به اهداف خود تمرینات سختی را انجام دهد.

روحی همدان با بیان اینکه سالانه آمار بسیاری در  زمینه مرگ و میر موتورسواران در کشور منتشر می شود، گفت: مسئولان اگر بتوانند زمینه لازم را برای فعالیت ایمن موتورسواران تامین و زیرساخت های مورد نیاز را فراهم کنند و اداره مبارزه با قاچاق کالا با هیئت های موتورسواری و اتومبیلرانی استان ها همکاری لازم را داشته باشد می توانیم این قول را بدهیم که این آمار قطعا نصف خواهد شد چون به راحتی می توان هیجانات جوانان را کنترل کرد و آنها با شرایطی ایمن در پیست ها فعالیت کنند.

وی با اشاره به حاشیه سازی برای هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان ابراز کرد: عده ای در پایگاه های اجتماعی به نام هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان فعالیت می کنند و باعث حاشیه سازی می شوند اما اعلام می کنم که هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری همدان در هیچ یک از پایگاه های اجتماعی هیچگونه فعالیتی ندارد و قطعا با کسانی که به صورت غیرقانونی صفحه هایی را در این شبکه ها درست کرده اند از طریق پلیس فتا برخورد لازم را خواهیم کرد.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی همدان در پایان گفت: اعضا و علاقمندان به این رشته آگاه باشند که به هیچ وجه فریب این سودجویان را نخورند.

کد خبر 2378927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha