۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۰

میری عنوان کرد:

سیستان و بلوچستان با کمبود پزشک روبرو است

سیستان و بلوچستان با کمبود پزشک روبرو است

زاهدان-خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان کمبود پزشک و نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان در این استان را مهمترین مشکلات پیش روی این دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمودرضا میری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمبود پزشک عمومی مهمترین مشکل دانشگاه در حوزه نیروی انسانی است.

وی ابرازداشت: به دلیل اینکه حق‌الزحمه پرداختی به پزشکانی که در قالب برنامه پزشک خانواده با این دانشگاه همکاری می‌کنند با حق‌الزحمه پزشکانی که در مناطق برخوردار خدمت می‌کنند تفاوت چندانی ندارد لذا این موضوع باعث خالی ماندن پست پزشک در تعدادی از مراکز بهداشتی، درمانی روستائی شده است.

وی با ضروری خواندن برخورداری از نیروی انسانی متخصص در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان استان اضافه کرد: امکانات سخت‌افزاری مانند ساختمان و تجهیزات را می‌توان با تامین اعتبارات لازم تهیه کرد اما بدون در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص این مراکز و تجهیزات نقشی در ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان مردم نخواهد داشت و این امکانات با انبارتجهیزات پزشکی تفاوتی ندارند.

وی تربیت نیروی بومی را مهمترین رویکرد این دانشگاه برای حل مشکل نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان بر شمرد و گفت: سیاست بومی گزینی در رشته‌های مورد نیاز استان با جدیّت استمرار خواهد داشت.

وی ابراز داشت: امید می‌رود با رایزنی‌های این دانشگاه و تعامل و حمایت وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و مجلس شورای اسلامی تامین اعتبارات مورد نیاز به منظور حل مشکل تامین پزشک در  مناطق روستایی برطرف شود.

کد خبر 2379184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha