۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۳

سرهنگ کرمی زند خبر داد:

برگزاری 90 برنامه و افتتاح کلانتری 13 قدس طی هفته ناجا

برگزاری 90 برنامه و افتتاح کلانتری 13 قدس طی هفته ناجا

قدس - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی قدس با اعلام برگزاری 90 برنامه در هفته ناجا در این شهرستان، گفت: کلانتری 13 در شهرک ابریشم افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حجت الله کرمی زند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شعار هفته ناجا امسال پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار است که مفهوم ارزشی جهاد برای ملت ایران یکی از دلایل انتخاب این شعار است.

وی افزود: نیروی انتظامی به طور کلی دو وظیفه اصلی دارد که اول وظیفه سلبی است که بحث مقابله ، برخورد فیزیکی و دستگیری است و دیگری وظیفه ایجابی است که مربوط به اطلاع رسانی، آموزش همگانی، چاپ بنر، ارسال پیامک و مشاوره که نیروی انتظامی در حال حاضر بیشتر در راستای وظایف ایجابی خود حرکت می کند.

کشف 16 هزار و 380 جنس مسروقه در 6 ماهه نخست امسال

وی ادامه داد: نیروی انتظامی شهرستان قدس در 6 ماهه گذشته در بخش کشف اموال مسروقه،  16 هزار و 380 جنس مسروقه کشف کرده که شامل 88 مورد سرقت منزل، 21 مورد مغازه، 211 مورد خودرو، 96 مورد موتور سیکلت، 62 مورد کیف قاپی، 50 مورد اماکن، 209 مورد اموال داخل خودرو، 80 مورد احشام و 55 مورد سایر موارد که البته همه این موارد مربوط به خود شهرستان نیست بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی شهرستان و نزدیکی شهرستان های مختلف برخی از این اموال مربوط به شهرستان های همجوار است.

سرهنگ کرمی زند گفت: همچنین در این مدت 800 دستگاه خودرو و موتور سیکلت به دلایل مختلف از جمله مزاحمت توقیف شده اند، در بخش کشف  مواد مخدر بیش از 272 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری بوده، در بخش کشف و توقیف قاچاق کالا 27 هزار لیتر گازوئیل، 29 هزار نخ سیگار، 500 عدد باتری غیرمجاز ، اشیا عتیقه از جمله یک سرنیزه، کاسه و کوزه سفالی و بشقاب فلزی کشف وضبط شده است.

این مسئول اضافه کرد: در شش ماه گذشته 12 مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور انجام شده، 6 مرحله طرح منطقه محور و 24 مرحله طرح نقطه ایی توسط کلانتری ها اجرا شده همچنین به صورت کلی 13 هزار و 859 عملیات پلیسی اجرا شده، منحل کردن یک شرکت کاریابی غیرمجاز، دستگیری جاعل مدرک دیپلم، و دستگیری 2 فرد در خصوص ثبت تصاویر غیراخلاقی در سایت ها و ... ماحصل این عملیات ها بوده است.

وی افزود: کار در نیروی انتظامی همانند دفاع مقدس است و کارکنان این اداره بیش از ظرفیت خود فعالیت می کنند، زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع برای ساخت ستاد فرماندهی این شهرستان در نظر گرفته شده که با گذراندن روال قانونی در 22 بهمن ماه سالجاری کلنگ زده خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس گفت: تشکیل پلیس افتخاری که مراحل اولیه آن انجام شده، تشکیل شورای معتمد محله، تشکیل کارگروه تخصصی بررسی آسیب های اجتماعی و تشکیل پلیس راهور دوچرخه سورا در دستور کار نیروی انتظامی شهرستان قدس قرار دارد که در هفته ناجا آغاز به کار خواهند کرد.

پلیس فتا در قدس آغاز به کار می کند

وی افزود: در هفته ناجا کلانتری 13 شهرک ابریشم که از 2 سال پیش مجوزش صادر شده بود با تهیه مکان مناسب افتتاح می شود همچنین پلیس فتا نیز در این هفته راه اندازی می شود و یک دفتر پلیس 10+ نیز در این هفته افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در هفته ناجا 90 برنامه در شهرستان قدس برگزار می شود که بازدید دانش آموزان از مراکز انتظامی، ارایه خدمات مضاعف به شهروندان از سوی ادارات خدمات رسان نیروی انتظامی، برگزاری مسابقات فوتبال بین ادارات، اجرای مانور خودرویی و موتوری، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری همایش اصناف و پلیس اصناف، آموزش همیاران پلیس و پلیس مدرسه، قرائت پیام مهر در مدارس، برگزاری رزمایش موتورسوران قانونمند، دیدار با سالمندان، غبارروبی گلزار شهدا، مشاوره رایگان، برگزاری همایش عفاف و حجاب و شیطان پرستی، ملاقات چهره به چهره با شهروندان، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم، تبلیغات در خصوص جذب نیرو و استخدام درجه دار و ... شامل این برنامه ها هستند.

کد خبر 2381851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha