۱۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۹

حجت الاسلام عابدینی:

سفیران ایران اسلامی عزت و اقتدار کشورمان را در مذاکرات هسته ای حفظ کنند

سفیران ایران اسلامی عزت و اقتدار کشورمان را در مذاکرات هسته ای حفظ کنند

قزوین- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت قزوین گفت: سفیران ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای باید عزت و اقتدار ملت را حفظ کنند و عظمت کشور را به جهانیان نشان دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مسجدالنبی برگزار شد با اشاره به مناسک خج اظهارداشت: زائران خانه خدا با فریاد برائت از مشرکین ندای وحدت را سردادند و این زیارت ارزشمند را با نزدیک شدن به خدا به جای آوردند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: زائران خانه خدا به پیام رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و با سر دادن ندای وحدت نمایشی از عظمت مسلمانان را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام عابدینی بیان کرد: دعای عرفه که همزمان با مکه مکرمه در سراسر میهن اسلامی برگزار می شود تاثیر فراوانی در تقویت روحیه معنوی در افراد دارد و پس از لیالی قدر بهترین راه برای بخشش گناهان است.

وی با اشاره به تاریخ هجرت امام حسین(ع) از مکه به عراق در هشتم ذی الحجه بیان کرد: باید از رهنمودها و توصیه های ائمه معصومین(ع) و سالار شهیدان در آستانه ماه محرم بهره گیریم تا در زندگی به سعادت برسیم.

عزت ایران در مذاکرات هسته ای حفظ شود

خطیب جمعه قزوین در خصوص مذاکرات ژنو اظهارداشت: مردم از سفیران کشور انتظار دارند در مذاکرات هسته ای عزت و اقتدار ایران اسلامی را حفظ کنند و صلابت و عظمت ملت را به جهانیان نشان دهند.

عابدینی گفت: وقتی وزیر امور خارجه انگلیس پس از ملاقات با دکتر روحانی به ملت ایران فحاشی کرد انتظار داشتیم رئیس جمهور و وزیر امور خارجه پاسخ دندان شکنی به یاوه گوییهای آنها می دادند و از عزت کشور دفاع می کردند.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان ریشه دوانده و مبارزات مردم فلسطین در جنگ 33 روزه که موجب ذلت اسرائیل شد و یا تحول در بحرین و یمن با الهام از انقلاب ایران محقق شده و تکیه گاهی برای ملل مظلوم جهان هستیم.

امام جمعه موقت قزوین اظهارداشت: در همه اعصار خدواند مردم را به گونه ای مورد آزمایش قرار می دهد و یک زمان حضرت ابراهیم با قربانی کردن و گاهی مردم با خوادثی مانند فتنه 88 امتحان می شوند که در این آزمونها برخی سربلند و برخی رسوا می شوند.

عابدینی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی با اقتدار در برابر زیاده خواهی استکبار ایستادگی می کند و الگوی دیگران نیز برای قیام علیه استکبار و ظالمان جهان شده است.

هجرت منشاء خیر و برکت است

خطیب جمعه قزوین گفت: هجرت امام راحل از نجف به فرانسه موجب تحقق انقلاب اسلامی شد و همواره هجرت منشاء خیر و برکت بوده و تحولات متعددی را ممکن کرده است.

وی بصیرت و هوشیاری در حوادث را لازمه عبور از بحرانها دانست و گفت: باید قدردان امام راحل و نعمت رهبری باشیم و با هوشیاری و بصیرت در صیانت از انقلاب گام برداریم.

عابدینی در ادامه در خصوص روز عید قربان، روز دامپزشکی و هفته نیروی انتظامی هم مطالبی بیان کرد و از خدمات ناجا در تامین امنیت و مبارزه با متخلفان تقدیر کرد.

امام جمعه موقت قزوین همچنین با اشاره به بحران کم آبی در کشور و استان یادآورشد: مسئولان وظیفه دارند با برنامه ریزی و مدیریت منابع آبی برای حل مشکلات اقدام کنند و از مردم بویژه کشاورزان هم انتظار داریم با جدیت در مصرف آب صرفه جویی کنند تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

قبل از خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گزارشی از برنامه های فرهنگی ارائه کرد.

کد خبر 2382726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha