۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۳

صبح یکشنبه/

مراسم ختم آیت الله مهدوی کنی(ره) در یاسوج برگزار می شود/ دعوت از مردم برای شرکت در مراسم

مراسم ختم آیت الله مهدوی کنی(ره) در یاسوج برگزار می شود/ دعوت از مردم برای شرکت در مراسم

یاسوج – خبرگزاری مهر: مراسم ختم آیت الله مهدوی کنی(ره) رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری در یاسوج برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم صبح یکشنبه در حسینیه ثارالله شهر یاسوج با حضور اقشار مختلف مردم این شهر برگزار خواهد شد.

بر همین اساس نماینده ولی فقیه و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری و استاندار استان در پیامی مشترک از عموم مردم استان برای شرکت در این مراسم دعوت کردند.

در پیام آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی و دکتر سید موسی خادمی آمده است:

به اطلاع عموم مردم شریف و ولایتمدار استان کهکیلویه و بویراحمد می رساند به مناسبت ارتحال ملکوتی عالم مجاهد و فقیه نستوه و شاگرد مکتب امام صادق(ع) مرحوم آیت الله مهدوی کنی (ره) رییس فقید مجلس خبرگان رهبری مجلس ترحیم آن فقیه سعید در مورخ چهار آبان ۱۳۹۳ راس ساعت ۹ صبح در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار می گردد.

ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ارتحال ملکوتی آن عالم بزرگوار و انقلابی به محضر حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری و علمای اعلام، از عموم مردم متدین استان، برای شرکت در این مراسم  دعوت به عمل آورده می شود.

قطعا حضور اقشار مختلف مردم، مسئولین، فضلاء، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه و عموم مردم آگاه و قدرشناس استان موجب امتنان و تسلی خاطر بازماندگان و ارادتمندان و شاگردان آن فقید سعید و ارج نهادن به مقام شامخ روحانیت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه و نماینده مردم استان "کهگیلویه و بویراحمد " در مجلس خبرگان رهبری همچنین در پیامی درگذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت .

آیت الله مهدوی کنی تکیه گاهی در بحرانها بود

متن پیام آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی به این شرح است : ارتحال فقیه مجاهد و عالم نستوه حضرت آیت الله مهدوی کنی مایه تاسف و تالم گردید.

ویژگی های علمی و اخلاقی ایشان، متانت و صلابت و روح مقاومت از ایشان شخصیتی ساخته بود که جلوه های مختلف آن فضایل و اوصاف درعرصه های مختلف انقلاب، از آغاز شکل گیری تا پیروزی و پس از آن مشهود همگان بود.

اعتدال و عدم اعوجاج سیاسی و اجتماعی وی، مَنشی است که می تواند هماره به مثابه الگوئی برای راهپویان انقلاب باشد. جایگاه و منزلت برخاسته از این تعدیل و اعتماد بر اصول انقلاب، از ایشان تکیه گاهی در بحران ها ساخته بود.

فقدان این مرد بزرگ ضایعه مولمه ای است که از خداوند متعال جبران آن را در پرتو عنایات مخصوصه ولی الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء مسئلت می نمایم. و تسلی برای قلب رهبر معظم انقلاب دامت برکاته و بازماندگان آن فقید می طلبم. خداوند روح آن عزیز را در مستقر رحمت خویش قرار دهد.

نام آیت الله مهدوی کنی ماندگار خواهد ماند

استاندار استان هم در پیامی رحلت رئیس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: عروج ملکوتی فقیه وارسته، ‌عالم مجاهد و نستوه حضرت آیت الله مهدوی کنی – رحمة الله علیه-  رییس محترم مجلس خبرگان رهبری را به ساحت مقدس قطب عالم امکان، ‌حضرت ولی عصر- عجل الله تعالی فرجه الشریف-، مقام معظم رهبری- حفظه الله تعالی-، مراجع عظام، ‌علمای اعلام، ‌ حوزه های علمیه، ملت شریف ایران اسلامی، آحاد ارادتمندان آن سعید رحیل در کشور و استان  تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان علوّ درجات آن عزیز به حق پیوسته و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت می نمایم.

بر همگان مبرهن است حیات پربرکت حضرت آیت الله مهدوی کنی – رحمة الله علیه- از مقاطع درخشان و ارزشمندی متشکل بوده است؛ هدایت گری معظم له در دوران ستم شاهی به تأسّی از استاد خویش، ‌ امام راحل عظیم الشأن انقلاب- اعلی الله مقامه-، اهتمام در پی ریزی و تثبیت پایه های انقلاب اسلامی، عهده داری مسئولیت های متعدد در نظام جمهوری اسلامی، ‌دفاع از حریم ولایت و رهبری، ‌که منش جاودانه و مشی متینی بوده است و تا یادمانی از نیکنامی در اذهان مردمان کشور باقی است، ‌همواره یاد نیکوی ایشان زنده و ماندگار خواهد بود.

رجاء واثق دارم مجموعه فضائل و کرامات اسلامی و انسانی آن عارف واصل در مقاطع حیات خویش و ارادت ایشان به اهل بیت عصمت و طهارت- علیهم السّلام – به خصوص به ساحت مولی الموحدین و امام المتقین، ‌حضرت علی ابن ابی طالب- صلوات الله علیه- وثیقه یوم الحساب حضرتش واقع گردیده و ‌روح بلند آن عالم ربانی را با ارواح طیبه شهدا و امام شهدا محشور گرداند.

کد خبر 2408984

برچسب‌ها