۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۵

حداد عادل:

کربلا مدرسه ولایت است

کربلا مدرسه ولایت است

رشت – خبرگزاری مهر: مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: کربلا مدرسه ولایت و امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل شامگاه پنجشنبه در هفدهمین یادواره ابوالشهدا حجت الاسلام و المسلمین احمد جنیدی و چهار فرزند شهیدش که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد طالب زاده رودسر برگزار شد، افزود: کربلا امتداد راه غدیر است.

وی اظهار داشت: کربلا تاکیدی بر حقیقتی بوده که پیامبر گرامی اسلام در واقعه غدیر با معرفی امیرالمومنین(ع) به عنوان مولا و رهبر جامعه بیان کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه کربلا مدرسه عشق است و درس های بزرگی از مکتب امام حسین (ع) می توان آموخت، ادامه داد: ریشه همه سختی ها، هجرت و شهادت سیدالشهدا (ع) ایمان به خدا و اطاعت از فرمان الهی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تنها مقصود امام حسین (ع) کسب رضای الهی و تسلیم شدن در برابر خداوند متعال بوده است، گفت: سالار شهیدان با قیام خود امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی زنده نگه داشت.

حداد عادل افزود: امام حسین (ع) حج خود را ناتمام گذاشت و از مکه به سمت کربلا حرکت کرد تا فردی فاسد مانند یزید اختیار جامعه اسلامی را در دستان خود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کربلا درس بصیرت می دهد، اظهار داشت: وجود قهرمانی با بصیرت مانند حضرت عباس (ع) در کنار سیدالشهدا (ع) درس وفاداری به ولایت و جوانمردی را به همگان می آموزد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: نهضت امام خمینی (ره) نیز از کربلا و عاشورای حسینی نشات گرفته و از ماه محرم سال 42 آغاز و سرانجام در بهمن ماه سال 57 به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه تمامی دشمنان اسلام و انقلاب سعی در نابودی ایران اسلامی دارند، گفت: غیور مردان و زنان کشور در طول هشت سال جنگ تحمیلی با الگوبرداری از امام حسین (ع) نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

حداد عادل افزود: شهدای انقلاب اسلامی درس شهادت را از مکتب عاشورا آموخته اند و باعث تداوم و اقتدار انقلاب و اسلام در سطح جهان شده اند.

وی اظهار داشت: فرزندان شهید احمد جنیدی درس شهادت را از مکتب پدر خود آموخته اند و ایشان نیز این درس را از مکتب عاشورا فراگرفته بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: گریه ها و ناله های مردم در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان نشانه ضعف نیست بلکه ایمان، شهادت و شهامت را متجلی می سازد.

وی در ادامه با اشاره به اقدام های داعش در منطقه یادآورشد: گروه داعش فرزند نامشروع آمریکا و سایر مستکبران بوده که با ایجاد آن سعی در تفرقه افکنی در میان مسلمانان به ویژه میان شیعه و سنی داشته اند.

کد خبر 2413044

برچسب‌ها