۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۰۶

نیک اقبالی خبرداد:

تشکیل شورای حفاظت از منابع آب برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد/ طرح جامع آب تدوین می شود

تشکیل شورای حفاظت از منابع آب برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد/ طرح جامع آب تدوین می شود

یاسوج – خبرگزاری مهر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل شورای استانی حفاظت از منابع آب برای اولین بار در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان نیک اقبالی ظهر شنبه در اولین نشست این شورا که با هدف تبیین وظایف و نقش آن برگزار شد، گفت: این شورا در راستای حفاظت، توسعه، به روز رسانی و مدیریت مصرف آب راه اندازی و اولین جلسه آن تشکیل شده است.

 وی رفع نگرانی های موجود در خصوص کاهش منابع آبی در استان را از جمله اهداف این شورا عنوان کرد و بیان داشت: اعضای این شورا، تصمیم گیرندگان اصلی استان در مبحث آب، کشاورزی، حفاظت از محیط زیست و ... هستند.

نیک اقبالی با اشاره به ظرفیتهای استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش آب اظهار داشت: عدم استفاده بهینه از منابع آب، ضرورت هماهنگی میان دستگاه های استان و برنامه ریزی در راستای استفاده بهینه را ایجاب می کند.

معاون استاندار گفت: فرهنگ سازی در راستای مصرف بهینه و عملیات اجرایی و فنی دستور کارهای شورای حفاظت منابع آب در استان هستند و در این دو زمینه باید عمل شود.

وی همچنین تصریح کرد: بسیاری از مشکلات بخش آب استان در عدم استفاده بهینه است که این مسئله ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب را ضرورت می بخشد.

طرج جامع آب استان تدوین می شود

معاون استاندار از تدوین طرج جامع آب استان خبرداد و گفت: در تهیه طرح جامع آب استان، به مسایلی نظیر حق تخصیص، حق آب و نیز حفاظت از منابع آبی، توجه ویژه می شود.

وی افزود: عملیات اجرایی و فنی حفاظت از منابع آب در دو حوزه آبخیزداری و آبخوان داری انجام می گیرد.

نیک اقبالی تصرح کرد: هماهنگی لازم بمنظور اجرایی و عملیاتی نمودن تکالیف قانونی و دستورالعمل های ابلاغی از شورای حفاظت منابع آب استان در خصوص نحوه برخورد با تخلفات مرتبط با آب های زیر زمینی و آبهای سطحی و سایر قوانین جلوگیری از آبزی پروری و صید غیر مجاز ، برداشت غیر مجاز از منابع آب سطحی، معادن غیر مجاز برداشت مصالح رودخانه ای، عدم پرداخت آب بها، ممانعت از ریختن نخاله در حریم رودخانه و صدمه زدن و تخریب تاسیسات ، تجهیزات و ابنیه بخشی از وظایف این شورا هستند.

وی تاکید کرد: تغییر نوع کشت و کشت محصول هایی که نیاز به آب کمتری دارند و توسعه کشت گلخانه ای از راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.

این مسئول تاکید کرد: اصلاح خط های انتقال آب کشاورزی، شرب و صنعت، استفاده از سیستم های روز در آبیاری، استفاده بهینه از روان آب ها، نهادینه سازی نظم و انضباط اداری در مباحث مربوط به صدور مجوز استفاده ازمنابع آبی از دستور کارهای مورد توجه این شورا در نشست های آینده است.

کد خبر 2421597

برچسب‌ها