۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۲۱

کارگاه آمایش پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر کشور در بوشهر برگزار شد

کارگاه آمایش پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر کشور در بوشهر برگزار شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: نخستین کارگاه آموزشی آمایش پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر کشور در بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ظهر دوشنبه در نخستین کارگاه آموزشی آمایش پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر کشور در بوشهر اظهار داشت: استفاده از تجربیات و روش‌های نوین و توسعه علمی در برنامه‌های هلال احمر از اهداف برگزاری این همایش است.

عبدالکریم شعبان زاده با اشاره به برگزاری این همایش در دو روز در استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: مسئولان امداد و نجات کشور از جمله روسای پایگاه‌ها و عملیات استان‌های کشور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، قائم مقام سازمان و معاون عملیات سازمان در این همایش حضور دارند.

وی ایجاد وحدت رویه در برنامه‌ها را به عنوان هدف برگزاری این همایش عنوان کرد و ادامه داد: فراگیری استراتژی‌ها و راهکارهای سازمان امداد و نجات نیز از اهداف مهم برگزاری کارگاه آموزشی آمایش پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر کشور در بوشهر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از تلاش برای توسعه کمی و کیفی پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر در کشور خبر داد و افزود: محور عملیاتی جمعیت هلال احمر روسای پایگاه‌های امداد و نجات هستند که در این کارگاه حضور دارند.

وی با اشاره به وقوع بالای طبیعی مختلف از جمله سیل، زلزله، خشک‌سالی و ریزگردها در استان بوشهر، تصریح کرد: باید برای مقابله با این بلایا دارای آمادگی مناسبی باشیم.

شعبان‌پور اضافه کرد: سه نقطه از 10 نقطه استراتژیک کشور در استان بوشهر واقع است که شامل نیروگاه اتمی بوشهر، پارس جنوبی و جزیره خارگ است و ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث و سوانح در این مناطق بسیار مهم است.

کد خبر 2423056