۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۱

میرزاده:

پسماند از معضلات استان‌های شمالی است/ اجرای طرح امحای زباله پلاسما

پسماند از معضلات استان‌های شمالی است/ اجرای طرح امحای زباله پلاسما

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه يكي از معضلات استان‌های شمالی مشكل دفع زباله و پسماند است گفت: دانشگاه ازاد طرح تاثير پلاسما روی پسماند را به صورت آزمايشگاهی انجام داده و قرار است اين طرح به صورت صنعتی اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید میرزاده ظهر شنبه در حاشیه نشست هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ساری با اشاره به اینکه معضلات آلودگی سفره های زیر زمینی را به دنبال دارد افزود : دانشگاه آزاد طرح تاثیر پلاسما بر روی پسماند را به صورت آزمایشگاهی انجام داده و قرار است این طرح به صورت صنعتی اجرا شود.

میرزاده گفت: شهرداری آمل آمادگی خود را برای در اختیار گذاردن زمین و سرمایه در گردش برای اجرای این طرح را اعلام كرده است.

این مسئول با اشاره به این كه میزان تولید زیاله در استان ۳ هزارو ۱۵۰ تن است افزود: هزارو ۷۰۰ تن زباله بهداشتی است كه غالبا به صورت غیر بهداشتی دفع می شود كه رها شدن شیرابه ها معضل اجتماعی استان‌های شمالی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی كشور گفت : از طرح امحا زباله پلاسما ۱۳۰ تن زباله دفع می شود كه در دمای ۵ هزار درجه گرم و مواد غیر عالی به صورت مذاب خارج و سپس در آب خنك می شود و به یك ماده عالی بی اثر تبدیل و در صنعت و كشاورزی مورد استفاده است.

وی هزینه اجرای طرح را ۵۲ میلیارد تومان اعلام كردكه یک چهارم قیمت بین المللی است و گفت: پنج هزار كیلو وات برق از ۱۳۰ تن زباله توسط طرح پلاسما تولید می شود.

کد خبر 2426225

برچسب‌ها