۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۲، ۱۱:۴۵

در سال تحصيلي 81 - 1380

استان تهران بيشترين سهم پذيرش دانشجو را به خود اختصاص داد

استان تهران بيشترين سهم پذيرش دانشجو را به خود اختصاص داد

موسسه پژوهش و برنامه ريزي آموزش عالي اعلام كرد كه استان تهران در سال تحصيلي 81 - 1380 در ميان استانهاي مختلف كشور، با پذيرش 39 هزار و 948 نفر دانشجو بيشترين سهم پذيرش را در اختيار داشته است.

براساس جديدترين آمار منتشره توسط اين موسسه كه وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است، اين سهم حدود 48/19 درصد از پذيرفته شدگان سال تحصيلي 81 - 1380 را تشكيل مي داده است.

همچنين استان كهگيلويه و بويراحمد  كمترين سهم پذيرش دانشجو را با تعداد 2 هزار و 19 نفر (98/0 درصد) از پذيرفته شدگان را دارا بوده است.

 اين آمار همچنين حاكيست، در ميان استانهاي مختلف كشور، استان تهران بيشترين سهم پذيرش دانشجوي زن را با تعداد 19 هزار و 689 نفر (60/9 درصد) و استان كهگيلويه و بويراحمد كمترين آن را با تعداد 632 نفر (31/0 درصد) به خود اختصاص داده اند.

آمار پذيرفته شدگان دانشگاههاي كشور نشان مي دهد ، استان تهران با دارا بودن حداكثر امكانات كشور موجب مهاجرت خيل زيادي از جوانان اين مرز و بوم به سوي پايتخت مي شود كه اين موضوع موجب بروز مشكلات و مسايل متعددي شده كه دولت را براي رفع آن با مشكل و كمبود مواجه ساخته است.

 سابقه نشان داده است كه دانشجويان غيرتهراني پايه و اساس زندگي خود را در محل تحصيل خود بنا كرده اند كه جا دارد مسئولان با توزيع مناسب امكانات در تمامي حوزه ها در سراسر استانهاي كشور از روند مهاجرت از ساير استانها به تهران جلوگيري كنند.

 

کد خبر 2430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha