۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۲۲

حسینی خبر داد؛

برگزاری ۵۵۴ یادواره شهدا در اردبیل/ شناسایی ۵۴ هنرمند شهید در استان

برگزاری ۵۵۴ یادواره شهدا در اردبیل/ شناسایی ۵۴ هنرمند شهید در استان

اردبیل – معاون اجرایی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون بالغ بر ۵۵۴ یاواره و کنگره پاسداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس در این استان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید شفیع حسینی عصر شنبه در نشست ستاد برگزاری یادواره سراسری شهدای تئاتر در اردبیل افزود: از این تعداد سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ۳۶۶ یادواره شهدا را طی سال ۹۲ به مناسبت های مختلف برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۸۸ یادواره نیز از اول سال جاری تاکنون در شهرها و بخش های مختلف استان برگزار شده است، برگزاری یادواره های شهدا را در طول سال در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت نام و یاد شهدای سرافراز مهم و سازنده دانست.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان با اشاره به وجود دو هزار و ۱۶ شهید جامعه فرهنگی و هنری کشور تصریح کرد: برای تکریم این شهدای ارزشمند هشت کنگره تخصصی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری در نقاط مختلف کشور برگزار می شود که در این راستا اردبیل میزبان کنگره شهدای تئاتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارهای مقدماتی یادواره شهدای تئاتر کشور از شهریورماه ۹۳ آغاز شده است، تاکید کرد که این کنگره بزرگ و ملی با حضور خانواده های شهدای تئاتر کشور و با مشارکت و همراهی دستگاههای اجرایی استان در دوازدهمین روز از آذرماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل اجرا می شود.

حسینی عنوان کرد: برگزاری این یادواره و کنگره سراسری افتخاری بس بزرگ برای جامعه فرهنگی و هنری استان خواهد بود.

وی همچنین از برگزاری کنگره ملی بزرگداشت دو هزار و ۱۶ شهید هنرمند در فرودین ماه سال ۹۴ خبر داد.

مدیر بسیج هنرمندان استان اردبیل هم در این نشست از شناسایی ۵۴ هنرمند شهید در استان خبر داد و متذکر شد: در یادواره سراسری شهدای تئاتر کشور خانواده های ۲۷ شهید تئاتر استان مورد تکریم و تجلیل قرار خواهند گرفت.

به گفته سرهنگ عظیم دشتی هماهنگی های لازم با برگزاری جلسات و نشست های مختلف انجام شده و در مراسم اصلی که در روز ۱۲ آذر برگزار خواهد شد، برنامه های مختلفی به اجرا در می آید.

کد خبر 2432326

برچسب‌ها