۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۳

اخبار کمیته امداد؛

۴۸۰ يتيم پلدختری تحت حمايت قرار دارند/ پرداخت کمک شهریه به دانشجویان

۴۸۰ يتيم پلدختری تحت حمايت قرار دارند/ پرداخت کمک شهریه به دانشجویان

خرم آباد- مدير كميته امداد شهرستان پلدختر گفت: در حال حاضر ۴۸۰ یتیم تحت حمایت حامیان و نیکوکاران شهرستان پلدختر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی میرزا خدایی اظهار داشت: در طرح اکرام ایتام، حامیان نیکوکار با قبول سرپرستی ایتام، کفالت یک یا چند یتیم را برعهده گرفته و ماهیانه مبلغی به حساب آنها واریز می‌کنند.

وی گفت: هدف اصلی طرح اکرام ایتام این است که با کمک خیرین و حامیان نیکوکار نیازهای اساسی و اصلی ایتام برآورده شده و مشکلات آنها رفع شود، تا به توانمندی کامل برسند و از چرخه حمایتی خارج و خود یاریگر ایتام شوند.

مدير كميته امداد شهرستان پلدختر عنوان کرد: امید است با اطلاع‌رسانی درست و مطلوب و همکاری خیرین نیکوکار برای سایر ایتام حامی جذب شده و بسیاری از هزینه‌ها و مشکلات ایتام با کمک خیرین و حامیان حل و فصل شود.

وی همچنین با اشاره به سنت حسنه دیدار و سرکش از ایتام افزود: در این راستا مسئولین اکرام ایتام بصورت مستمر از خانواده ايتام بازديد و از نزديك با مشكلات آنها آشنا مي شود.

خدایی در پايان سخنان خود گفت: ميانگين واريزي براي هر يتيم ۵۰۰ هزار ريال در ماه است كه در اين زمينه کمیته امداد پلدختر در تلاش است تا با حامي يابي بيشتر بتواند ميانگين واريزي براي هر يتيم را در آينده به مبلغ یک ميليون ريال برساند.

پرداخت بیش از ۱.۱ میلیارد ريال کمک شهریه به دانشجویان کوهدشت

مدیر کمیته امداد شهرستان کوهدشت از پرداخت بیش از یک میلیارد و۱۳۰ میلیون ريال کمک شهریه به دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد در این شهرستان خبر داد.

مردان امرایی گفت: فراهم کردن زمینه برای ادامه تحصیل دانشجویان تحت حمایت این نهاد که به دلیل عدم توانایی تامین هزینه های تحصیل دچار سختی و در برخی موارد از ادامه تحصیل بازمی مانند از جمله اقدامات مهم این نهاد است.

و افزود: این امر در راستای قراردادن خانواده ها در مسیر رشد فکری و فرهنگی و آگاه کردن آنها از شرایط محیط اطراف خود و همچنین جلوگیری از ورود بسیاری از آسیب های اجتماعی به درون خانواده ها است.

مدیر کمیته امداد شهرستان کوهدشت در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود یک هزار و ۱۸۱دانشجو در خانواده های تحت حمایت در این شهرستان اظهار داشت: این دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی و ارشد در مشغول به تحصیل بوده و از همه خدمات این نهاد برای این قشر از جامعه هدف بهره مند هستند.

امرایی در ادامه با اشاره به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۱۳۶ میلیون ريال کمک شهریه به ۱۴۵ دانشجوی این شهرستان در ترم نخست سال جاری و افزود: در این راستا مبلغ ۱۵ میلیون ريال به ۲۰ دانش آموز مشغول به تحصیل در مدارس کار و دانش شهرستان از طریق این نهاد  پرداخت شده است.

وی در پایان سخنان خود از دیگر خدمات ارائه شده از طریق این نهاد به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت را برگزاری اردوهای تخصصی، کلاسهای تقویتی، برنامه های غنی سازی اوقات فراغت، برگزاری اردوهای زیارتی و ... عنوان کرد.

بهره مندی مددجویان بروجردی از خدمات مشاوره ای

مدیر کمیته امداد شهرستان بروجرد از بهره مندی مددجویان بروجردی  از خدمات مشاوره ای فردی و گروهی خبر داد.

علی معظمی گودرزی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون هزار و ۹۵۳ نفر ازمددجويان بروجردی از خدمات مشاوره و راهنمايي از طريق مشاوران اين نهاد بهره مند شده اند.

معظمی گودرزی با بيان اینکه مشاوره، یک پویش یادگیری است که در آن فرد می آموزد که خویشتن را بشناسد و روابط خود را با دیگران درک کند، گفت: در راستاي ارتقاء سطح فکري و آگاهي گروههاي هدف در زمينه موضوعات مختلف  ۷۲۱  جلسه مشاوره و  راهنمايي فردي و گروهی در هشت ماهه نخست سال جاري براي مددجويان بروجردی تشکيل شده است.

مدير کميته امداد شهرستان بروجرد ادامه داد: اين جلسات برای ايجاد آمادگي خانواده ها براي انتخابهاي صحيح در زندگي و کسب موفقيت و زندگی بهتر برگزار شده است.

معظمی گودرزی در ادامه اظهار داشت: خدمات ارائه شده در اين جلسات در زمينه هاي مهارتهاي زندگي، ازدواج، تحصيلات، انتخاب شغل، تربيت فرزندان، پیشگیری از اعتیاد و.. است.

وی ادامه داد: در بعضی مواقع نیز مددجویان برای نتیجه بهتر به مراکز کلینکی مشاوره ارجاع داده می شوند که در این راستا در ۸ ماهه گذشته از سال جاری ۶ نفر از این مددجویان به مراکز خصوصی و کلینکی معرفی شده اند.

آموزشهاي فني و حرفه اي زمينه ساز اشتغال پايدار

مدیر کمیته امداد شهرستان دورود گفت: آموزشهاي فني و حرفه اي زمينه ساز اشتغال پايدار براي خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد است.

اسد اله اسدی گفت: توسعه آموزشهاي فني و حرفه اي به صورت رايگان براي ۱۹۵ نفر از مددجويان تحت حمايت كميته امداد شهرستان دورود با اعتباري بالغ بر ۷۷۲ میلیون ریال از طريق منابع امدادي و تخفيفات موسسات آموزشي صورت پذیرفته است.

وي با بيان اينكه توسعه آموزشهاي فني و حرفه اي به صورت رايگان باعث ايجاد اشتغال براي افراد تحت حمايت است ادامه داد: فعاليتها و خدمات اين نهاد مردمي در زمينه ايجاد اشتغال پايدار نقشي بي بديل در وضعيت زندگي افراد تحت حمايت دارد.

کد خبر 2433075

برچسب‌ها