۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۰۲

امان اللهی:

یادواره روحانی شهید ماموستا کریمیان در سنندج برگزار می شود

یادواره روحانی شهید ماموستا کریمیان در سنندج برگزار می شود

سنندج-معاون سیاسی و اجتماعی فرماندارسنندج از برگزاری یادواره روحانی شهید ماموستا کریمیان در سنندج خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، موحد امان اللهی قبل از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری یادواره روحانی شهید ماموستا کریمیان که در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد، گفت:جنگ تحمیلی در ایران اسلامی تفاوت های زیادی با سایر جنگ های اتفاق افتاده در دنیا دارد.

وی عنوان کرد: یکی از تفاوت های آشکار جنگ در ایران اسلامی با سایر نقاط جهان حضور اقشار مختلف جامعه در کنار ارتش و سپاه در مقابله با دشمن و دفاع از آب و خاک کشور بود.

وی اظهارداشت: روحانیون از جمله اقشار فعال در جبهه های حق علیه باطل بودند که علاوه بر تبلیغ و ترویج ارزش های اسلامی و انقلابی که رسالت اصلی آنها بود در مقابل دشمن سینه سپر کردند و تعدادی هم در این راه به شهادت رسیدند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندارسنندج ادامه داد: این جلسه به منظور هماهنگی و ایجاد تعامل و همفکری و مشارکت هر چه بیشتر بین دستگاه های اجرایی مختلف برای برگزاری باشکوه یادواره شهدا تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در این جلسه با بیان اینکه کردستان 52 روحانی را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: در دو سال اخیر برای بیش از 10 شهید روحانی  استان یادواره برگزار شده است.

حجت الاسلام مهدی صفرزاده با بیان اینکه یادواره شهید کریمیان هفته آینده در سنندج برگزار می شود، افزود: ضد انقلاب این  روحانی بزرگوار را همراه با کتاب هایش در آتش سوزاند بنابراین تکریم و گرامیداشت یادو خاطره چنین شهدایی بسیار ضروری است و باید نسل جوان را با آرمان ها و اهداف این شهدا آشناتر کنیم.

وی بیان کرد:علاوه بر برگزاری یادواره ها در راستای زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدای روحانی، اقدامات دیگری هم چون تولید فیلم از زندگی این شهیدان انجام می شود که در این راستا هم اکنون  فیلم مستندی از زندگی 51 شهید روحانی استان در حال تولید است.

کد خبر 2441058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha