۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۲۱:۵۲

گورباچف:

سران روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا نشست فوری برگزار کنند

سران روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا نشست فوری برگزار کنند

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی از مقامات روسیه و غرب خواست برای رفع اختلافات خود سریعا نشستی در سطح مقامات بلندپایه برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، "میخائیل گورباچف" آخرین دبیرکل حزب کمونیست و رهبر اتحاد جماهیر شوروی بر لزوم حل سریع اختلافات بین مسکو و غرب تاکید کرد. وی در گفتگو با روزنامه "روسیسکایا گازتا" گفت سران روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا باید نشستی اضطراری برای حل اختلافات خود برگزار کنند.

گورباچف افزود: پیشنهاد می دهم رهبران روسیه و آمریکا به برگزاری نشستی فوری در مورد موارد اختلاف، بدون هیچ پیش شرطی بیندیشند. وی همچنین از لزوم برگزاری نشست مشابهی بین مقامات مسکو و اتحادیه اروپا سخن گفت. بر این اساس هر دو طرف در این نشست ها باید موانع موجود در عادی سازی مناسبات و راه حل مشکلات را بررسی کنند.

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی پیش از این نیز در مورد وقوع جنگ سردی دیگر بین روسیه و غرب هشدار داده بود. این در حالی است که به دنبال تحولات ماه های اخیر اوکراین، کشورهای اروپایی و آمریکا تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده و تهدید کرده اند در صورت ادامه حمایت این کشور از جدایی طلبان شرق اوکراین، فشارهای بیشتری را به آن وارد می آورند.  

کد خبر 2441549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha