۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۶

حجت الاسلام میرعمادی:

شجاعت و مردمداری شهیدان رحیمی مثال زدنی است/ لزوم معرفی شهدای روحانی

شجاعت و مردمداری شهیدان رحیمی مثال زدنی است/ لزوم معرفی شهدای روحانی

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شجاعت و مردمداری شهیدان رحیمی مثال زدنی بوده است، بر لزوم معرفی شهدای روحانی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی کنگره گرامیداشت شهیدان رحیمی و شهدای روحانی استان لرستان به برخی ویژگی های اخلاقی شهیدان نورالدین و فخرالدین رحیمی اشاره کرد و اظهار داشت: شجاعت، دلاوری، صداقت و قدرت خطابه این دو شهید بزرگوار مثال زدنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مردم داری، اندیشه بلند، تحصیلات علمی و مقام عملی شهیدان رحیمی بر کسی پوشیده نیست افزود: بزرگداشت این شخصیت های علمی و معنوی اقدام بسیار مناسبی است که بایستی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: شهدای روحانی قدم های خیلی خوبی در لرستان برداشته اند که با برگزاری کنگره هایی برای بزرگداشت مقام این شهدا بایستی دین خود را به آنها ادا کرده و زمینه معرفی این شهدا به نسل آینده را فراهم آوریم.

حجت الاسلام میرعمادی یادآور شد: در این راستا برای بزرگداشت مقام روحانیون استان لرستان کنگره شهدای روحانی و کنگره های بزرگداشت روحانیونی همچون آیت الله کمالوند در لرستان برگزار شده است.

وی شهیدان رحیمی را از جمله روحانیون مبارز و تاثیرگذار در جریان انقلاب دانست و بیان داشت: بایستی خدمات این دو شهید بزرگوار در دوران انقلاب اسلامی و در سنگر مجلس شورای اسلامی معرفی و یاد و خاطره آن ها برای همیشه حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در جریان انقلاب اسلامی روحانیت هدایت و رهبری جامعه را به عهده داشته است، افزود: همچنین روحانیت در دوران دفاع مقدس چه به عنوان تبلیغ و چه به عنوان رزم در جبهه ها حضور داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه باید از شهدای روحانی لرستان تجلیل شود، اظهار داشت: تاریخ ایران همواره پر از روحانیون و علمایی بوده است که با اراده بالای خود از ولایت و اهل بیت دفاع کرده اند.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به علما و روحانیون برجسته استان لرستان عنوان کرد: آیت الله بروجردی، آیت الله کمالوند و ... برخی از ستارگان درخشان جهانی هستند که از لرستان برخواسته و رهبری و هدایت امت و جامعه اسلامی را به عهده گرفته اند.

وی با اشاره به روحانیون شهید استان لرستان، یادآور شد: هر کدام از این شهدا مانند ستارگانی هستند که نور افشانی کرده و در مقابل ظلم و ستم استکبار مقاومت کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره هدف برگزاری کنگره شهدای روحانی در لرستان، خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این کنگره تجلیل و ادای احترام به مقام این عالمان مجاهد و شهدای روحانی است.

کد خبر 2442735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha