۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۴

حجت الاسلام رئوف:

برخی ادارات دولتی در پرداخت موقوفه خود سهل انگاری می کنند

برخی ادارات دولتی در پرداخت موقوفه خود سهل انگاری می کنند

گرگان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از عدم پرداخت موقوفات دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و گفت: عدم پرداخت موقوفات و انعقاد قرارداد برخی ادارات استان با اوقاف بیانگر سهل انگاری آنهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد ظهر یکشنبه در نشست خبری با رسانه های استان، افزود: ادارات زیادی در زمین های موقوفه ساکن هستند که به تذکرات مکرر اوقاف استان بی اعتنا بودند، برای این دسته از ارگان های دولتی از طریق قضایی اقدام کرده ایم.

وی با بیان این نکته که عذر برخی ادارات استان به دلیل مشکلات مالی و عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز موجه است، اذعان کرد: بعضی ارگان های دولتی مانند فرودگاه دارای منبع درآمد هستند و از پرداخت موقوفات استان امتناع می کنند.

این مسئول گلستانی ادامه داد: تعدادی از ادارات استان پس از اطلاع رسانی برای بستن قرارداد با اوقاف حاضر شدند اما اکثریت هنوز حتی برای انعقاد قرارداد هم نیامده اند شاید مقداری سهل انگاری نیز از سوی اوقاف استان بوده که بیشتر از این پیگیری نکرده است.

حجت الاسلام رئوف سید نژاد از رایزنی با استانداری برای رفع این مشکل خبر داد و تصریح کرد: معاونین استاندار قول دادند مطالبه اوقاف را از اعتبارات دستگاه هایی که بدهکار به این نهاد هستند بپردازند که امیدواریم محقق شود.

بزرگترین موقوفه تجاری شمال کشور در گلستان راهاندازی میشود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اینکه بزرگترین موقوفه تجاری شمال کشور در گلستان راهاندازی میشود، گفت: پیشبینی اعتبار این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه برنامههای هفته وقف از ۲۹ آذر آغاز می شود، گفت: این برنامه ها با شعار عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری در استان کلید خواهد خورد و پنجم دی با شعار وقف، نهاد ممتاز دینی و فرهنگ قرآنی به کار خود پایان می‌دهد.

این مسئول گلستانی تصریح کرد: دیدار با روحانیون، ائمه جمعه، نمایندگان خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دیدار با مسئولان استانی و ارائه گزارش عملکرد یکساله، نشست صنفی با جوامع صنفی، گردهمایی و تجمع عزاداران حضرت رسول‌الله(ص) با شعار لبیک یا رسول‌الله (ص)، تجمع و گردهمایی عزاداران امام رضا (ع) در روز شهادت آن حضرت از جمله برنامههای هفته وقف در استان است.

به گفته حجت الاسلام رئوف سید نژاد، مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشتههای حفظ، ترتیل، قرائت، مفاهیم، اذان، ابتهال، مدیحهسرایی و همخوانی در هفته وقف به میزبانی اداره کا اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

وی از گردهمایی اصحاب رسانه و هنر استان در هفته وقف خبر داد و یادآور شد: این گردهمایی ۲۵ آذر ماه جاری در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان به همراه برپایی نمایشگاه کتابت جملات پیرامون وقف و آثار هنرمندان برگزار میشود.

عملیات اجرایی چندین پروژه عمرانی در هفته وقف آغاز میشود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه عملیات اجرایی چندین پروژه عمرانی در هفته وقف آغاز میشود، افزود: کلنگ پروژه ۳۶۵ هکتاری باغ میوه در اراضی گل چشمه آزادشهر که موقوفه میرسعدالله ایلخانی است به زمین می خورد.

وی از مراسم کلنگ زنی پروژه تجاری در خیابان قدس گرگان خبر داد و گفت: این پروژه با مساحت ۲ هزار و ۹۶۱ متر و اعیان ۹ هزار و ۷۷۴ مترمربع شامل فضاهای تجاری، مسکونی، پارکینگ و مشاعات در هفته وقف کلنگزنی میشود.

این مسئول گلستانی با اشاره به اینکه این پروژه بزرگترین موقوفه تجاری شمال کشور به شمار می رود، گفت: پیشبینی اعتبار این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال است که پس از ۳۶ ماه به بهرهبرداری میرسد.

حجت الاسلام رئوف از رونمایی ضریح امامزاده ابراهیم (ع) کوی اوزینه و امامزاده مجید (ع) کردکوی در هفته وقف خبر داد و افزود: اوقاف گلستان به کاروانهای پیاده عازم مشهدالرضا (ع)  که در قالب برنامه قدمهای آسمانی تا امام مهربانی خدماتی نظیر موادغذایی و بستههای فرهنگی ارائه می‌کند.

۳ هزار بسته فرهنگی در بین زائران پیاده مشهد الرضا توزیع می شود

وی با اعلام این مطلب که امام زادگان در مسیر تردد زائران به امکانات مورد نیاز آنها تجهیز شده، گفت: سه هزار بسته فرهنگی در بین زائران پیاده مشهد الرضا توزیع می شودکه غذای بین راهی، کتب ادعیه، ذکر شمار، سجاده و مهر مسافراتی از جمله اقلام موجود در بسته های فرهنگی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تصریح کرد: اداره کل اوقاف گلستان در پایگاهی واقع در امام زاده جلیل قوچان برای خدمت رسانی به زائران پیاده مستقر است.

وی از اعزام ۳۰ مبلغ غیربومی و ۴۰ مبلغ بومی به مناطق مختلف استان در دهه اول محرم خبر داد و گفت: در دهه آخر محرم ۱۷ مبلغ اعزامی از قم و ۶ روحانی بومی از استان امروز همراه کاروان پیاده به مشهد مقدس اعزام میشوند.

این مقام مسئول از پخت متمرکز این اداره در ایام محرم به جهت ساماندهی موقوفات مردم خبر داد و اظهار کرد: امسال اوقاف و امور خیریه استان پخت غذا به صورت متمرکز به تعداد ۱۱۰ هزار پرس در اختیار هیئتهای مذهبی گلستان قرار داد.

حجت الاسلام رئوف از فروش اوراق وقفی به منظور ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری خبر داد و گفت: مردم خیرخواه میتوانند برای مشارکت در این امر خداپسندانه به بانکهای ملت سراسر کشور مراجعه کرده و در این عمل نیکو سهیم شوند.

وی در خاتمه یادآور از ۵۲ وقف جدید در گلستان خبر داد و یادآورشد: بیش از چهار هزار و ۶۰۰ وقف و بیش از ۱۸۰ هزار رقبه مشاعی در استان گلستان وجود دارد که تعداد رقبات برای تسهیل خدمترسانی تجمیع شده و به ۴۴ هزار رقبه رسیده است البته این میزان به معنای از بین رفتن رقبه نیست.

کد خبر 2442885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha