۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۴

آیت الله مکارم شیرازی:

بیمارستان‌های غیر دولتی نباید تعطیل شود/ ارتباط حوزه و دولت تقویت شود

بیمارستان‌های غیر دولتی نباید تعطیل شود/ ارتباط حوزه و دولت تقویت شود

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ما می‌توانیم بر مشکلاتمان فائق آییم، گفت: مراکز خصوصی و بیمارستان‌های غیر دولتی نباید به تعطیلی کشانده شود .

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر پنج‌شنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته از سوی این وزارتخانه اظهار داشت: مجموعه اقدامات وزارت بهداشت در طی این مدت در جامعه ملموس و اثرات آن نمایان است.

وی گفت: بیمه سلامت امروز بسیاری از مشکلات مردم در بخش درمان را برطرف کرده است.

استاد برجسته حوزه همچنین درخصوص پیشرفت‌های علمی در عرصه پزشکی نیز گفت: مسئله پیشرفت علمی و پیشرفت در تجهیزات پزشکی و حل مشکلات موجود در حوزه بهداشت با وجود تحریم‌های موجود از نشانه‌های عملکرد خوب این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه دلیلی ندارد دیگران را از خود برتر بدانیم و استعدادهای آنها را فوق بشری تصور کنیم، افزود: جوانان ما در کشور نیز دارای استعدادهای بسیار خوبی هستند که توانمندی‌های خود را در برهه‌های مختلف نشان دادند که امیدواریم همانند عرصه‌های پزشکی که خودکفایی‌های خوبی داشتیم در سایر مسائل نیز موفقیت‌هایی داشته باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به بحث زیرمیزی پزشکان ابراز داشت: این امر برای جامعه پزشکی عیب بزرگی بود چرا که آنان افراد خدوم و محترمی هستند که این مسئله زیرمیزی گرفتن سزاوار جایگاه آنان نبود.

هرگز تسلیم زیاده خواهی‌ها نخواهیم شد

وی همچنین ابراز داشت: نباید از تحریم‌ها و فشارهای دشمنان هراس به دل راه داد و می‌بینیم که امروز هرچه فشار دشمنان بیشتر می‌شود اسنجام دولت و مردم نیز افزوده می‌شود که این موضوع را در فشارهای اخیر نفتی شاهد بودیم که دستگاه‌ها با یکدیگر اتحاد بیشتری داشتند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ما می‌توانیم بر مشکلاتمان فائق آییم افزود: ما هرگز تسلیم زیاده خواهی‌ها نخواهیم شد و عزت شرافت خود را حفظ می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلات درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی نیز گفت: مراکز خصوصی و بیمارستان‌های غیر دولتی نباید به تعطیلی کشانده شود و باید مشکلاتی که این مراکز با آن مواجه هستند را رفع و به آنها کمک کرد چراکه هدف آنها خدمت رسانی به مردم است.

فرزند بیشتر زندگی عزیزتر و آبرومندتر

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به موضوع افزایش جمعیت نیز گفت: اهمیت افزایش جمعیت این روزها در اربعین حسینی خود را نشان داد که شاهد بودیم مسلمین با جمعیت میلیونی خود قدرت و اقتدار خود را به رخ جهانیان کشانده است.

وی ادامه داد: در صحنه مبارزه و جنگ هم حضور نیروهای مردمی بسیار موثر است و افزایش جمعیت در صحنه‌های کارگاه و همچنین در مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اهمیت خود را نشان خواهد داد.

این مفسر قران کریم با اشاره به سیاست‌های غلط در دوره‌های گذشته در زمینه جلوگیری از افزایش موالید گفت: باید اشتباهات گذشته در این زمینه اصلاح شود و از آن راه بازگردیم و این شعار باید داده شود که فرزند بیشتر زندگی عزیزتر و آبرومندتری به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت تنها کار وزارت بهداشت نیست افزود: متاسفانه در گوشه و کنار کشور هنوز افرادی هستند که روش های کاهش جمعیت گذشته را دنبال می کند که وزارت بهداشت باید با آنها به شدت برخورد کند.

آیت الله مکارم  همچنین با اشاره به وجود سه میلیون زوج نابارور در کشور اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت باید برای زوج های نابارور اقدامات جدی داشته باشد و دستگاه‌های دیگر نیز باید شرایط زندگی مناسب را برای آنان فراهم کنند که این امر موجب افزایش زاد و ولد در کشور خواهد شد.

پیام به رئیس جمهور

وی در بخش پایانی صحبت های خود خطاب به وزیر بهداشت اظهار داشت: سلام من را به دکتر روحانی برسانید و این پیام را به ایشان بدهید که گرچه شرایط امروز کشور سنگین است اما با مقاومت و همراهی مردم مشکلات پیش رو حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: رفت و آمدهای بین حوزه، دانشگاه و دولت باید افزایش یابد چراکه این عدم ارتباط باعث سوء ظن‌هایی خواهد شد و امروز همگان باید بدانند که حوزه و دانشگاه در جامعه بسیار تاثیرگذارند.

 

کد خبر 2445868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha