۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۹

قاضی زاده هاشمی :

وحدت حوزه و دانشگاه باعث عزتمندی نظام اسلامی خواهد شد

وحدت حوزه و دانشگاه باعث عزتمندی نظام اسلامی خواهد شد

قم - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت کشور و عزتمندی نظام اسلامی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی قبل از ظهر پنج‌شنبه در دیدار آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با ارائه گزارشی از عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تلاش‌هایی صورت گرفته در این وزارتخانه به سمتی بوده که امروز شاهد رضایتمندی مردم هستیم که البته این خدمات در مناطق محروم و کم برخوردار محسوس‌تر بوده است.

وی عنوان کرد: ما علاوه بر حوزه درمان، در حوزه بهداشت نیز کارهای خوبی انجام داده‌ایم که دسترسی به مکمل‌های غذایی برای مادران و نوزادان و همچنین اجرای طرح‌های مختلف واکسیناسیون نوزادان از جمله مهم‌ترین آنهاست.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات مثبت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: این خدمات در سایه حفظ کرامت و حقوق شهروندی به مردم کشور ارائه می‌شود که از همراهی خوب جامعه پزشکی نیز در این طرح‌ها قدردانی می‌کنیم.

سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم

وی همچنین از برنامه‌های دولت در افزایش موالید خبر داد و اظهار داشت: ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه بسیار موثر است و ما در این مدت آموزش‌های خوبی به جامعه هدف ارائه کردیم هر چند که این آموزش‌ها کافی به نظر نمی‌رسد و ما علاوه بر این برخی قوانین موجود هم در این زمینه را اصلاح کردیم.

قاضی زاده هاشمی همچنین از کلیه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف خواست تا در زمینه افزایش موالید در کشور وزارت بهداشت را یاری کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز در کشور نزدیک به سه میلیون زوج نابارور داریم که طرح‌های خاصی از نظر بیمه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده تا آن‌ها نیز به آرزوی فرزند دار شدن خود برسند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح که به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده اظهار داشت: امیدواریم وحدت و اتحاد در میان حوزویان و دانشگاهیان همانند سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جریان داشته باشد چرا که این امر موجب پیشرفت کشور و عزتمندی نظام اسلامی خواهد شد.

 

کد خبر 2445865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha