۷ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۰۳

مهدی پور:

80 هزار هکتار اراضی کشور تحت مدیریت ارگانیک است

80 هزار هکتار اراضی کشور تحت مدیریت ارگانیک است

گرگان- دبیر انجمن ارگانیک کشور گفت: 80 هزار هکتار از اراضی کشور تحت مدیریت کشاورزی ارگانیک است که 41 هزار هکتار از این اراضی مزارع و باغات را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهدی پور، در همایش ملی تولید و تجارت محصولات ارگانیک که ظهر یک شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد اظهار کرد: انجمن ارگانیک از سال 85 طبق قوانین اتاق بازرگانی شکل گرفته است و ساماندهی محصولات ارگانیک و توسعه این محصولات را در کشور به عهده دارد.

مهدی پور اظهار کرد: برای این که محصولات ارگانیک در کشور قابل شناسایی باشد و تخلفات کم شود لوگوی انجمن تعریف شد و به شرکتهایی که چهارچوب انجمن را رعایت کرده باشند داده شد و در این راستا 20 واحد تولیدی تاکنون این نشان را دریافت کرده اند که رب دلند استان نیز نمونه ای از این شرکت ها است.

وی با اشاره به این که، 45 مورد تخلف در سطح کشور تا کنون در خصوص تولید محصولات شناسایی شده است گفت: دفتر فدراسیون بین المللی انجمن ارگانیک که مرکزیت آن در کشور آلمان است در ایران افتتاح شد ه است و بر روند تولید محصولات کشور ما هم نظارت دارد.

مهدی پور در ادامه با بیان این که 35 فروشگاه در سراسر کشور برای عرضه محصولات ارگانیک ایجاد شده است گفت: بیش از 15 شعبه استانی هم برای ترویج و توسعه محصولات ارگانیک در کشور ایجاد شده است.

دبیر انجمن ارگانیک کشور تصریح کرد: محصولات آرایشی بهداشتی، منسوجات، محصولات دام و طیور و محصولات کشاورزی و غذایی همه و همه جزو محصولات ارگانیک تعریف شده است و همه طبق استاندارد خاصی است.

کد خبر 2450957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha