«نعش‌کش ِ» محمدرضا گودرزی به بازار نشر آمد

«نعش‌کش ِ» محمدرضا گودرزی به بازار نشر آمد

داستان بلند «نعش‌کش» نوشته محمدرضا گودرزی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب، حاوی داستانی درباره جهان زندگان و مردگان است. تقابل واقعیت و غیرواقعی از مسائلی است که در این داستان بلند به تصویر کشیده شده است.

گودرزی خود از این کتاب به عنوان داستانی بلند یاد می‌کند اما در شناسنامه کتاب، «نعش‌کش» به عنوان رمان معرفی شده است. شخصیت اصلی این اثر فردی است که مرده و به جهان دیگر رفته است. وقایع این داستان بلند توسط همین شخصیت یعنی راوی اول شخص روایت می‌شود.

رمان «نعش‌کش» 23 فصل کوتاه دارد.

در قسمتی از این رمان می‌خوانیم:

امشب بخش سوم ارباب حلقه‌ها را از شهرام گرفته‌ام ببینم. پسر، عجب فیلمی است. از همه جالب‌تر سرزمین مُردور و اهریمنی است که چشمش آسمان را پوشانده و همه‌جا را زیر نظر دارد. مونا هم مات فیلم شده. به بابا می‌گویم: نگاه نمی‌کنی؟

سر تکان می‌دهد و چند دقیقه بعد متوجه می‌شوم که غیبش زده. فیلم به این می‌گویند. جلوه‌های ویژه‌اش پدر آدم را درمی‌آورد. وسط‌های فیلم مامان می‌گوید: برو ببین بابات کدام گوری رفته. می‌خواهم سماور را خاموش کنم و ظرف‌ها را بشورم. چند دقیقه بعد نیاید چای بخواهد!

می‌پرسم: کجا رفته؟

- چه می‌دانم حتما رفته پارکینگ. دیگر پاتوق شما دو نفر را یاد گرفته‌ام؛ وقتی تو نیستی، پشت‌بامی، او که نیست، پارکینگ است...

این کتاب با 92 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 5 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

کد خبر 2454936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha