۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴

مردانشاهی مطرح کرد:

انجام پیوند اعضای بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند در مازندران

انجام پیوند اعضای بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند در مازندران

ساری - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برای اولین بار است که اعضای بیماران مرگ مغزی در مازندران به بیماران نیازمند پیوند زده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مردانشاهی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به فعال سازی مرکز فوق تخصصی پیوند کلیه این دانشگاه در مرکز آموزشی درمانی حضرت امام خمینی(ره) ساری، بیماران دیالیزی زیر ۵۵ سال برای ورود به لیست انتظار پیوند، هر چه زود تر ثبت نام کنند.

وی با اشاره به این مطلب که  ثبت نام برای بیماران دیالیزی زیر ۵۵ سال است، تصریح کرد : این پیوند ها از اعضای بیماران مرگ مغزی انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : بیماران برای ثبت نام در لیست انتظار، شخصا در روزهای یکشنبه و پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر به کلینیک مصطفویان بیمارستان امام خمینی(ره) ساری واقع در خیابان رازی مراجعه نمایند.

وی گفت:  شماره ۰۱۱۳۳۳۶۱۳۲۳ در ساعات ذکر شده آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی است.

مردانشاهی افزود :مرکز فوق تخصصی پیوند کلیه مرکز آموزشی درمانی حضرت امام خمینی(ره) ساری پس از فعال سازی مجدد تاکنون سه پیوند موفق انجام داد.

گفتنی است پیش از این بیماران مرگ مغزی پس از تایید تیم پزشکی به تهران منتقل می شدند که با راه اندازی این واحد منبعد اعضای بیماران مرگ مغزی با رضایت ولی بیمار در ساری به دیگر بیماران نیازمند اهدا می شود.

کد خبر 2462465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha