۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۶

«نفس عمیق» یوریک کریم مسیحی در بازار کتاب

«نفس عمیق» یوریک کریم مسیحی در بازار کتاب

مجموعه داستان تازه‌ای از یوریک کریم مسیحی با عنوان «نفس عمیق» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مجموعه که پنجمین مجموعه ‌داستان یوریک کریم‌مسیحی است، با هشت داستان به زندگی مردمانی می‌پردازد که در چنبره‌ روابط پرتنش و بغرنج و انباشته از سوءتفاهمشان دست‌ و پا می‌زنند تا بتوانند زندگی لرزانشان را سر پا نگه‌ دارند.

داستان «خواب، خواب» درباره نوزادی که نمی‌خوابد و زندگی پدر و مادرش را سیاه می‌کند، داستان «خواب زغالی» درباره آفت مرموزی است که به پای طفلی می‌چسبد و همه را آشفته می‌کند، داستان «گل و گیاه، سگ‌ و گربه...» درباره مردی است که از هرگونه مسئولیت نگهداری موجودی زنده گریزان است، داستان  «نفس عمیق» درباره تجربه زندگی در برزخ واقعیت و خیال است.

نفس عمیق

همچنین داستان  «بچه‌ دیگری» درباره مرد بچه‌ از دست‌داده‌ای است که قصد یاری رساندن به مادری را دارد که کودکش مجروح شده است و جنبه‌ هراس‌آوری از کمک به دیگران را کشف می‌کند، داستان  «اختلاط» درباره کارگری است که بعد از دو ماه کار در شهرستان به خانه می‌آید اما فرصتی چنددقیقه‌ای برای اختلاط با همسرش پیدا نمی‌کند از جمله داستان‌های این مجموعه است.

داستان  «کثافت» این مجموعه هم درباره نمایش سویه‌ای کثیف از زندگی تمیز یک انسان است و داستان «او هیچ نگفت، من هم هیچ نگفتم» نیز درباره بیماری کشنده یک زوج است که هر دو آن را از یکدیگر پنهانش می‌کنند.

یوریک کریم‌مسیحی داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و منتقد عکس است و پیش از این چهار مجموعه داستان «طبقه‌ همکف»، «رویا، خاطره، شادی و دیگران»، «بزرگراه بزرگ» و «صد میدان» و عکس‌نوشته‌های «در جهت عکس»، «شب سپیده می‌زند» و «شب سپیده می‌زند، باری دیگر» و نمایشنامه‌ی «جاده» را منتشر کرده است.

مجموعه داستان «نفس عمیق» نوشته «یوریک کریم‌مسیحی» ‌در ۱۹۲ صفحه و به قیمت ۱۰۰۰۰ تومان توسط «نشر آموت» منتشر شده است.

کد خبر 2471598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha