۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳

نشست نقد و بررسی کتاب «تعالیم کلیسای کاتولیک» برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «تعالیم کلیسای کاتولیک» برگزار می‌شود

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه هفتم بهمن به بحث و گفت‌وگو درباره‌ کتاب «تعالیم کلیسای کاتولیک» اختصاص دارد که با حضور کارشناسان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تعالیم کلیسای کاتولیک» به تازگی به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب قم منتشر شده است. این اثر، کتاب مرجع کلیسای کاتولیک در زمینه‌ی تعلیم مسائل اعتقادی، آیین‌های عبادی و اخلاقی به شمار می‌رود.

در واقع، متن رسمی تعلیمی کلیسایی با تکیه بر کتاب مقدس، سنت کلیسا، آباء، نظریه‌پردازان کلیسا و مرجعیت تعلیمی کلیساست. یکی از ممیزات این کتاب، شکل و قالب خاص آن است که تا حدی مشابه کتاب‌هایی از این دست در سنت دینی شیعی است. ترجمه‌ این کتاب به فارسی به همت احمدرضا مفتاح، حسین سلیمانی و حسن قنبری انجام شده است و انتشار آن فرصتی را برای محققان حوزوی و دانشگاهی فراهم می‌کند که از روی یک متن رسمی معتبر، با اعتقادات قدیم و جدید کاتولیکی آشنا شوند و زمینه‌ خوبی را برای گفت‌وگوی متقابل ایجاد می‌کند.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه هفتم بهمن ساعت۱۶:۳۰به بحث و گفت‌وگو درباره‌ کتاب «تعالیم کلیسای کاتولیک» اختصاص دارد که با حضور لئو بوکاردی سفیر واتیکان در ایران، ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، احمدرضا مفتاح، حسین سلیمانی و حسن قنبری در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

نشست رونمایی و بحث و گفت‌وگو درباره‌ این کتاب دوشنبه ۲۲ دی در دانشگاه گریگوریانای رم با حضور نمایندگان واتیکان و صاحب‌نظران ایرانی برگزار شده است.

کد خبر 2471909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha