۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۲۱

حجت الاسلام حاتمیان در گفتگو با مهر:

فرهنگیان و روحانیان با فرق، مذاهب و جنبش های نوپدیده آشنا می شوند

فرهنگیان و روحانیان با فرق، مذاهب و جنبش های نوپدیده آشنا می شوند

سمنان - مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه در هر استان یک نفر به عنوان کارشناس این حوزه پیش بینی شده، گفت: فرهنگیان و روحانیان با فرق، مذاهب و جنبش های نوپدیده آشنا می شوند.

حجت الاسلام احمد حاتمیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این نکته که اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در چند حوزه فعالیت دارد اظهار داشت: پاسخگویی به شبهات در حوزه دین و تبیین آموزه های عرفانی بر مبنای مکتب اهل بیت و قرآن از فعالیت های این اداره کل است.

وی تصریح کرد: اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در بحث مذاهب اسلامی و به طور خاص اهل سنت که در تعدادی از استان های کشور حضور دارند براساس سیاست های کلان به دنبال تقویت همگرایی، وحدت و تقریب بین مذاهب است.

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: جامعه اهل سنت بر اساس سیاست های اصلی تعیین شده نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای حق و حقوق شهروندی و برادر مسلمان ما هستند که بر اساس مبانی مشترک دین با تعامل و هم زیستی مصالحت آمیز همواره به دنبال تقویت باورهای دینی هستیم.

حاتمیان اضافه کرد: در این حوزه برنامه هایی نظیر نشست های مشترک بین علماء و چهره های تاثیرگذار اهل سنت و شیعه بر گزار می شود.

وی از برگزاری دوره های آموزشی برای فرهنگیان و اقشار تاثیر گذار شیعه و اهل سنت با هدف شناخت مذاهب اسلامی و شیوه های تعامل و مبانی وحدت خبر داد و گفت: از جمله برنامه هایی که در این حوزه برگزار می شود نشست های تخصصی و هم اندیشی با چهره ها و ظرفیت های اهل سنت است.

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: به طور طبیعی در این حوزه جریان ها افراد افراط گرا و تند رو ممکن است رفتارهایی را انجام دهند که موجب تنش و یا تفرقه  در بین پیرو مذاهب اسلامی شود.

حاتمیان با اشاره به این مطلب که دفتر ادیان و مذاهب برای پیشگیری و مبارزه با چنین رفتارهای تنش زا برنامه های مختلفی را انجام می دهد عنوان کرد: در حوزه نحله های انحرافی نیز مهمترین برنامه سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری دوره های آموزشی برای اقشار تاثیرگذار اعم از فرهنگیان، مبلغان، ائمه جمعه و جماعات است.

وی گفت: تلاش دفتر ادیان و مذاهب در این است که میزان شناخت و آگاهی جامعه ارتقاء یابد و نسبت به مبانی فکری و فعالیت های فقهی و جنبش های نو پدید دینی آشنا شوند.

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اینکه ما بر اساس مدیریت تعاملی با سایر مراکز و دستگاه های که در حوزه فرهنگی فعالیت می کنند همکاری و تعامل داریم خصوصا با توجه به اینکه بسیاری از فعالیت های فرقه های ضاله و جنبش های نوپدید معنا گرا به صورت پنهان و غیر آشکار است گفت: ضرورت دارد به منظور برنامه ریزی صحیح و تحقق اهداف تعیین شده با سیستم امنیتی ارتباط و تعامل جدی داشته باشیم.

حاتمیان با اشاره به این مطلب که دفتر ادیان و مذاهب به عنوان اداره کل در ستاد مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شده و دارای دو گروه ادیان فرق و مذاهب و عرفان و جنبش های نو پدیده معنا گرا است افزود: بر اساس چارت تشکیلاتی جدید سازمان نیز در هر استان یک نفر به عنوان کارشناس فرق و مذاهب پیش بینی کرده که ماموریت های این اداره کل را پیگیری می کند.

وی در خاتمه، برگزاری نشست های مشترک برای اهل شیعه و سنت در استانهای سنی نشین و برگزاری کارگاه های آموزشی برای فرهنگیان و روحانیان در زمینه فرق و مذاهب جنبش های نو پدیده را از برنامه های شاخص دانست.

کد خبر 2472381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha