۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۱۵

دره وزمی:

چهره شهرهای کردستان با انتقال صنوف آلاینده ساماندهی می شود

چهره شهرهای کردستان با انتقال صنوف آلاینده ساماندهی می شود

سنندج- رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان عنوان کرد: چهره شهرهای کردستان با انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهرهای استان ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دره وزمی در سیزدهمین جلسه شواری گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مردم و مسئولان، وجود صنوف آلاینده یا مزاحم در شهرهاست، گفت: در راستای انتقال این صنوف به خارج از شهرها اقداماتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طبق قانون صنفی مسئولیت انتقال صنوف آلاینده به خارج شهر برعهده اتحادیه ها با همکاری شهرداری و مدیریت سازمان صنعت، معدن وتجارت است، عنوان کرد: در شهرستان مریوان زمینی به مساحت 21 هکتار برای ایجاد شهرک صنوف مشخص شده که در حال حاضر مشکل تغییر کاربری دارد.

وی اظهارداشت:خوشبختانه در شهرستان کامیاران شهرک صنوف آلاینده ای با مساحت 6.5 هکتار و عضویت 442 نفر ایجاد شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان ادامه داد: در دهگلان هم شهرک صنوف آلاینده ای به مساحت 5 هکتار تشکیل شده و هم اکنون از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار است.

دره وزمی بیان کرد: در شهرستان قروه هم پنج اتحادیه برای خروج صنوف مزاحم از داخل شهر اقدام به خریداری زمین کردند و واگذاری آن هم انجام شده است.

وی اظهارداشت: در شهرستان دیواندره هم زمینی به مساحت 12.5 هکتار برای شهرک در نظرگرفته شده ولی با مشکلات خاصی مواجه شده است.

وی عنوان کرد: در بانه و بیجار نیز مشابه سایر شهرستان های استان اقداماتی در راستای خروج صنوف آلاینده صورت گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان بحث تاسیسات زیربنایی را مهمترین مشکل شهرک های صنوف آلاینده ذکر کرد وگفت: اکنون بیشتر اتحادیه هایی که اقدام به ایجاد شهرک صنوف آلاینده کرده اند با مشکل تامین برق، آب و گاز و هم چنین راه دسترسی روبه رو هستند.

دره وزمی بیان کرد: ساماندهی صنوف آلاینده یکی از ضروریات استان است چراکه با این اقدام شاهد ساماندهی چهره معماری شهرهای استان خواهیم بود.

وی به وضعیت اراضی نمایشگاه بین المللی استان اشاره کرد و اظهارداشت: اگر زمین این نمایشگاه قابل واگذاری است ظرف مدت یک هفته تکلیف آن مشخص شود.

وی عنوان کرد: در صورتی که زمین نمایشگاه هم قابل واگذاری نیست هرچه سریعتر اعلام شود تا اقدام به تهیه زمین در جای دیگری کنیم.

کد خبر 2472651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha