۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۱۴

گزارش خبری- تحلیلی مهر:

همه ستاره های کشتی فرنگی به خط شدند/ حضور پرقدرت ستاره سیری‌ناپذیر

همه ستاره های کشتی فرنگی به خط شدند/ حضور پرقدرت ستاره سیری‌ناپذیر

جام‌جهانی کشتی فرنگی2015 تهران به عنوان آخرین رویداد مهم بین المللی کشتی جهان در حالی تا پایان سالجاری برگزار می شود که تیم ملی ایران نقشه های زیادی برای حفظ و تکرار قهرمانی دوره های قبلی خود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی 2015 میلادی در حالی طی روزهای 30 بهمن تا یک اسفندماه با حضور 8 تيم برتر دنيا به میزبانی ایران و در سالن 12 هزار نفری مجموعه آزادی تهران برگزار می شود که مسئولان فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی، حساسیت و نگاه ویژه ای به این دوره از رقابتها دارند. البته این بدان معنا نیست که دوره های قبلی اهمیت چندانی برای متولیان کشتی ایران نداشته، بلکه كسب نتيجه در جام جهانی امسال با توجه به کسب عنوان قهرمانی کشتی فرنگی ایران در رقابتهای جهانی 2014 تاشکند، دارای  اهمیت بسیاری برای متولیان و علاقمندان به کشتی است.

طبق مراسم قرعه کشی رقابتهای جام جهانی که روز 24 دی‌ماه در شهر لوزان سوئیس برگزار شد، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به عنوان سرگروه در گروه A قرار گرفت و با تیمهای آذربایجان، سوئد و آلمان همگروه شد. در گروه B نیز تیمهای روسیه، مجارستان، ارمنستان و ترکیه جای گرفتند که روسها به عنوان اصلی ترین رقیب کشتی ایران از هم اکنون خود را حریف ما در فینال می‌دانند. اهمیت پس گرفتن عنوان قهرمانی و جبران ناکامی در رقابتهای جهانی 2014 تاشکند تا جایی برای روسها اهمیت دارد که «گوگی کوگیاشویلی» سرمربی تیم کشتی فرنگی روسیه معتقد است در کنار هدف اصلی آنها یعنی کسب حداکثر سهمیه برای المپیک 2016 ریو، پس گرفتن عنوان قهرمانی جام جهانی و رقابتهای جهانی از ايران در سال آتی از مهمترین اهداف آنهاست.

سرمربی روسها، همچنین سال جاری را یکی سالهاي دشوار کشتی این کشور خوانده چراکه باید با جبران ناکامی‌های قبلی، سال جدید میلادی را با کسب موفقیت در رقابتهای جام جهانی تهران، مسابقات قهرمانی جوانان جهان، مسابقات بازیهای اروپایی و پیکارهای جهانی آمریکا به پایان برسانند.

حال با توجه به حساسیت‌های موجود باید نگاهی هم به وضعیت کنونی اردوگاه کشتی ایران انداخت. جایی که شاگردان احد پازاج مدتهاست تمرینات آماده سازی را پشت سر می گذارند و همگی متفق القول برای کسب قهرمانی در جام جهانی هم‌قسم شدند.

یکی از نکات جالب توجه در اردوهای اخیر تیم ملی کشتی فرنگی، حضور تمامی ستاره‌های ایران و آسیا و جهان است که بدون هیچ اما و اگری، دعوت کادر فنی را برای حضور در اردوی جام جهانی اجابت کرده اند. با نگاهی به لیست اردونشینان تیم ملی، به نام تمامی بزرگان و نامداران عرصه ملی همچون حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی به عنوان مردان طلایی المپیک بر می خوریم که قصد دارند همچون گذشته مثل یک سرباز واقعی برای موفقیت و اعتلای نام ایران بجنگند. البته کار به همین جا ختم نمی شود، چراکه قهرمانان ایران و آسیا هم در کنار همقطاران المپیکی خود در اردو حضور یافتند و از مدتها پیش نقشه رسیدن به موفقیت در جام جهانی را ترسیم می کنند.

از سويي ديگر وجود حمید سوریان در کنار تیمی متشکل از بزرگان عنوان دار و جوانان جویای نام و باانگیزه، بزرگترین نقطه اتکای ایران برای کسب بهترین نتیجه در جام جهانی تهران است که به گفته حسن بابک مدیرفنی تیمهای ملی با توجه به میزبانی ایران از این رقابتها، تمامي بچه ها باید از دل و جان برای حفظ و تکرار قهرمانی مایه بگذارند.

سوریان به عنوان نابغه کشتی ایران و جهان با حضور آرام و بی حاشیه خود در اردوهای آماده سازی تیم ملی نشان داده، هنوز به رغم کسب 7 مدال طلای جهان و المپیک، از کسب افتخار سیراب نشده و همچنان قصد دارد برای فتح قله‌های بیشتر با همتایان خود دست و پنجه نرم کند. مطمئنا با صلاحديد كادر فني او سردار و کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران در جام جهانی خواهد بود که باعث دلگرمی و انگیزه بیشتر دیگر هم تیمی‌های خود می شود.
-----------------------------
گزارش: علیرضا هنرمنش

کد خبر 2475338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha