۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۳۷

میرنجاتی:

دولت حضور پررنگ تری در جریان نوسازی بافت های فرسوده داشته باشد

دولت حضور پررنگ تری در جریان نوسازی بافت های فرسوده داشته باشد

تبریز - مدير دبيرخانه كلانشهرهاي كشور گفت: از دولت توقع داریم که توجه ویژه ای به موضوع نوسازی بافت های فرسوده داشته باشد و نقش پررنگ تری در این خصوص ایفا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی میرنجاتی ظهر پنج شنبه در نشست مدیران نوسازی، بهسازی و احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری اظهار داشت: با توجه به زندگي ۹ ميليون نفر در بافت هاي فرسوده و سه ميليون نفر در قسمت حاشيه نشين مي توان گفت یک سوم جمعيت كشور در اين بافت ها زندگي مي كنند.

وی با تاکید بر ایجاد نگرشی ملی به موضوع نوسازی بافت های فرسوده گفت: از دولت می خواهیم به مساله بافت فرسوده با جدیت بیشتری ورود پیدا کند و تمامی شهرداران کشور از دولت انتظار همکاری بیشتر در این زمینه را دارند.

میرنجاتی ادامه داد: متاسفانه در طي شش سال گذشته  و در برنامه هاي چهارم  و پنجم، حركت بنيادي و اساسي در خصوص بافت فرسوده از سوي دولت انجام نشده است.

وی با اشاره به تاثیر ورود دولت به این حوزه گفت: اگر حضور پر رنگ دولت وجود نداشته باشد و ظرفيت هاي قانوني ايجاد نشود، حل مشكل بافت فرسوده به سختي و با مدت زمان بسيار طولاني انجام مي گيرد.

مدير دبيرخانه كلانشهرهاي كشور ادامه داد: متاسفانه هيچ ظرفيت جديدي در اين خصوص در بودجه سال آينده نمي بينيم و اگر به اين منوال پيش برويم در جا خواهيم زد.

وي تصميمات يك جانبه را در اين حوزه غيرعملي خواند و خواستار رفع فاصله ايجاد شده بين پيش بيني ها و برنامه هاي موجود شد.  

میرنجاتی ضمن درخواست از دولت براي حضور  پررنگ در اين مسئله پیشنهاد داد کمیته مشترک و دایمی برای رصد و همفکری در تدوین مقرات و آیین‌نامه‌ ها و همفکری برای استفاده از ظرفیت ها بین شهرداری های کشور و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود.

کد خبر 2477797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha