۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۲۹

حجت الاسلام عاملی:

منطقه آزاد تجاری اردبیل فرصت مهم اقتصادی است

منطقه آزاد تجاری اردبیل فرصت مهم اقتصادی است

اردبیل - نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه اردبیل تصویب امتیاز مستقل منطقه آزاد تجاری و صنعتی به استان اردبیل را از سوی دولت فرصت بسیار مهم اقتصادی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: نمایندگان استان باید تلاش کنند در نقشه پیوستی به لایحه دولت که به مجلس خواهد رفت، تمام مناطق چهارگانه یعنی پارس آباد، اصلاندوز، بیله سوار و گرمی درج شود.

وی به شهروندان این مناطق اطمینان داد که منطقه آزاد مستقل برای این مناطق، قطعا بهتر از منطقه آزاد الحاقی است و نفع اصلی منطقه آزاد مستقل، نصیب این مناطق خواهد بود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از اینکه دولت تصمیم گرفت امتیاز منطقه آزاد تجاری و صنعتی را به استان اردبیل بدهد، قدردانی کرد.

وی همچنین عملیات عزتمند حزب الله در انتقام از اسرائیل را اعاده حیثیت اعراب و مسلمانها دانست و ناتوانی و التماس رژیم صهیونیستی به حزب الله را در این باب، نشان افول هیمنه رژیم صهیونیستی و بلکه نشان افول رهبریت جهانی اربابان این رژیم برشمرد.

عاملی ادامه داد: این موفقیت جایگاه حزب الله و ایران را در منطقه و در معادلات جهانی ارتقا می دهد.

خطیب جمعه اردبیل علاوه بر این با اشاره به انتشار یک سند مهم در مطبوعات آذربایجان مبنی بر شرکت سناتورهای آمریکایی در کشتار وحشتناک ۲۰ ژانویه ۱۹۹۰ باکو که به عنوان انتقام ارامنه صورت گرفته بود، متذکر شد: این سند تابلوی خوبی است تا آذری ها بدانند مشکل اصلی در قره باغ، خود آمریکاست.

وی با اشاره به عذرخواهی کاردار موقت سفارت آمریکا در باکو در قبال این سند، این عذرخواهی را یک رسوایی بزرگ عنوان کرد.

عاملی با اشاره به هجمه های شدید اخیر آمریکایی ها به حکومت آذربایجان که به عنوان نقض حقوق بشر و دموکراسی صورت می گیرد، یادآور شد: این امور قبلا نیز بوده اما هیچ اعتراضی از طرف آمریکایی ها صورت نمی گرفت و این نشان می دهد که آمریکایی ها در فکر منافع خود هستند نه در فکر مشکلات مردم آذربایجان.

وی این حرکت منافقانه آمریکا را به خاطر باج خواهی از دولت آذربایجان و ممانعت از ورود روسیه به قفقاز دانست.

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه اردبیل همچنین از سربازان گمنام امام زمان (عج) به خاطر کشف حجم بزرگی از مواد مخدر از نوع حشیش، قدردانی و تشکر کرد.

کد خبر 2478214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha