۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۴۲

نجفی:

وسعت زمینهای کشاورزی در گیلان کاهش یافته است

وسعت زمینهای کشاورزی در گیلان کاهش یافته است

رشت - استاندار گیلان در نشست با اعضای کميسيون کشاورزی اتاق ايران گفت: علیرغم کاسته شدن وسعت زمینهای کشاورزی در استان، برای توسعه حقیقی گیلان ناگزیر به تقویت همه جانبه بخش کشاورزی هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گيلان محمد علی نجفی در نشست صبح شنبه با اشاره به اينکه يکی از راهکارهای تقويت بخش کشاورزی ماندگاری منابع آب است افزود: پس از بهره برداری از سد مخزنی آيت الله بهجت تکميل سدهای شفارود و پلرود به جديت در حال پيگيری است.

وی اظهار داشت: در ماههای آينده ساخت سدهای ديورش رودبار و لاسک شفت نيز آغاز مي شود و مراحل مقدماتی اجرای سد ديلمان نيز در حال انجام است.

نجفی همچنين جلوگيری از تغيير کاربری اراضی و برخورد با زمين خواری را در حمايت از بخش کشاورزی موثر عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سالهای اخير از وسعت زمينهای کشاورزی استان کاسته شده است.

استاندار افزود:: حمايت از خريد محصولات کشاورزی و تنظيم بازار داخلی نيز از خواسته های اصلی کشاورزان است تا برای انجام فعاليت های خود دلگرم باشند.

علی هادی زاده معلم رييس کميسيون کشاورزی اتاق ايران نيز در اين نشست با اشاره به کشت ۷۰ تا ۸۰ محصول در گيلان گفت:در هيچ استان کشور نمی توانيم به اين اندازه تنوع محصولات داشته باشيم، از اينرو در صورت توجه کافی، گيلان به راحتی می تواند قطب اصلی توليد مواد غذايی کشور باشد.

محمد حسين شريعتمدار مشاور عالی وزير جهاد کشاورزی و رييس مرکز مطالعات کشاورزی و آب اتاق ايران نيز در اين نشست بیان کرد: اين مرکز از طريق همکاری با استانها به دنبال آسيب شناسی جدی از چالش های پيش رو در بخش کشاورزی به ويژه در عرصه آب است.

کد خبر 2478562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha