۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۶

نجفی:

موضوع سد شفارود با جدیت پیگیری می شود

موضوع سد شفارود با جدیت پیگیری می شود

رشت - استاندار گیلان با انتقاد از سخنان احمد کیخا معاون سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر عدم موافقت این سازمان با احداث سد شفارود گفت: مساله سد شفارود با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نجفی در همایش «رسانه و انقلاب اسلامی»  که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اعلام کرد:  موضوع پروژه  احداث سد شفارود در جلسه  هیات دولت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و مساله این سد حل می شود.

وی با بیان اینکه تاخیر در تصمیم گیری برای ادامه روند احداث سد، دولت را دچار ضررهای کلان می کند گفت: بنده نیز نگران محیط زیست هستم و همواره این نگرانی را خواهم داشت اما  دولت مصمم است که احداث سد را پیگیری کند و بنده نیز به عنوان استاندار این موضوع را پیگیری می کنم زیرا بالغ بر هزاران نفر از مردم تالش، رضوانشهر و آستارا در انتظار احداث این سد هستند.

نجفی افزود: متاسفانه برخی مسئولان بدون اطلاع از وضعیت گیلان و اهمیت این سد در آبرسانی برای مردم به اظهار نظر می پردازند و شاهد هستیم که برخی فرهیختگان استان نیز به حمایت از این اظهارنظرها می پردازند در حالی که اهمیت این سد برای آبرسانی گیلان غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه دولت به روشنی در جریان وضعیت آب شرب و کشاورزی گیلان قرار گرفته است گفت: هم اکنون اعتبارات کلانی برای احداث و تکمیل سدهای در دست ساخت کشور و گیلان نیاز است که این عقب افتادگی ها نتیجه تحریم های ناجوانمردانه و همچنین ناپختگی مدیران وقت بوده است.

نجفی تاکید کرد با اینکه دولت با کاهش درآمدهای حاصل از فروش نفت مواجه است اما بر احداث و تکیمل پروژه هایی همچون سدها در سطح کشور مصمم است.

 شایان ذکر است سد شفارود با ارتفاع ۱۳۷ متر بلندترین سد کشور نام گرفته است که در ۶ کیلومتری جنوب ‌غربی رضوانشهر و ۶۵ کیلومتری رشت روی رودخانه شفارود در محدوده شهر رضوانشهر در دست احداث است که به دلایل محیط زیستی عملیات احداث آن مدتی است متوقف شده است.

کد خبر 2480551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha