۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۰۵

جان بابایی:

اورژانس قلب در مرکز مازندران دایر می شود

اورژانس قلب در مرکز مازندران دایر می شود

ساری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اورژانس قلب بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) ساری دهه فجر بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی بعد از ظهر یکشنبه در بازدید و  ساختمان اورژانس در حال ساخت بیمارستان فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: با احداث و راه اندازی اورژانس قلب بیمارستان فاطمه زهرا (س) ساری، فضای فیزیکی فعلی اورژانس به طرح توسعه درمانگاه قلب اختصاص می یابد.

وی از مسئولان بیمارستان فاطمه زهرا (س) خواست تا با توجه به تعداد بالای مراجعه بیماران قلبی به این مرکز و  به منظور گسترش درمانگاه فوق تخصصی قلب در این بیمارستان طرح و برنامه مناسب ارائه داده و اجرایی کنند.

رییس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری در بازدید از این مرکز، از خرید دستگاه دیگری با نام سل کانتر سیسمکس خبر داد و افزود: این دستگاه جدید هماتولوژی نیز قابلیت انجام ۸۰ تست CBC در ساعت را داراست.

شفیع زاده اضافه کرد: دستگاه فوق شمارش افتراقی سلولها به روش فلوسیتومتری با قابلیت ۴۴۰۰۰۰ WBC و ۸۰۰۰۰۰۰ اریتروسیت و ۵ میلیون پلاکت را داراست و ارایه ۲۱ پارامتر مرتبط با سلولهای خونی و شمارش، جداسازی متابولیست، میلوسیت و پرومیلوسیت از جمله توانایی های این دستگاه می باشد.

رييس مركز آموزشي درماني امام خميني (ره) ساري با اشاره به سرعت، دقت و توانايي كم نظير اين دستگاه و اعلام آمادگی در پذیرش بیماران اظهار داشت: مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری سعی می کند تکنولوژی های نوین تشخیصی درمانی را توسعه دهد.

کد خبر 2482013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha