۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۱۰

عصر امروز صورت گرفت؛

تجلیل از قهرمانان دانشگاه آزاد

تجلیل از قهرمانان دانشگاه آزاد

مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی اینچئون با حضور بیش از 100 نفر از مدال‌آوران آسیایی و پارا آسیایی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این مراسم تجلیل از دانشجویان و فارغ التحصیلان مدال‌آور دانشگاه آزاد اسلامی در بازی‌های آسیایی اینچئون که با حضور ورزشکارانی چون بهداد سلیمی، حمید سوریان، احسان حدادی و سپیده توکلی برگزار شد، حمید میرزاده ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر، اظهار کرد: شهیدان انقلاب هم قهرمانانی بودند که از نفس ایستادند تا ما بایستیم و انقلاب بتواند به راه خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه باید به ورزش به عنوان ضرورتی برای سالم سازی جسم و جان مردم نگاه کرد، افزود: هرچه مردم ورزشکارتر باشند، جامعه سالم تر و ناهنجاری‌های اجتماعی کمتر خواهد بود. ورزشکاری و ورزش دوستی هزینه های ملی را کاهش می دهد، اما متأسفانه بخش عمده جامعه ما از ورزش غافل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه در راس مجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی فردی مانند محمد دادگان قرار دارد که با اخلاق ورزشی، باعث جذب دانشجویان به ورزش و پیشرفت این مقوله در دانشگاه شده است.

 وی با بیان اینکه کسب بیش از صد مدال در بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی اینچئون توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افتخاری بزرگ برای این مجموعه به حساب می‌آید، یادآور شد: خوشبختانه مجموعه‌های ورزشی بسیاری در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده و برای توسعه این بخش سرمایه‌گذاری‌های مناسبی ایجاد شده که امیدواریم بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌ها، به پیشرفت ورزش در دانشگاه کمک کنیم.

میرزاده پس از شنیدن درخواست‌های تنی چند از ورزشکاران مبنی بر فراهم کردن تسهیلات بیشتر، یادآور شد: قطعا با اغلب نظرات شما موافقم و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای متشکل از منتخبان قهرمانان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی تشکیل شود تا با همفکری آنها بخشنامه جدیدی در این مورد تدوین شود. در این بخشنامه سعی می‌کنیم تسهیلات بیشتری برای قهرمانان در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر بگیریم.

تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد
وی با اشاره به تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: اساسنامه این باشگاه به تصویب هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی رسیده و در آینده‌ای نزدیک مراحل ساخت آن در سراسر ایران آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال 94 دانشگاه آزاد اسلامی اعتبارات خوبی در راستای توسعه ورزش لحاظ شده، اظهار کرد: میزان بودجه ورزشی نسبت به دوره قبل 5برابر شده است. همچنین 150 میلیارد تومان اعتبار جاری برای توسعه ورزش و الگوهای ورزشی تخصیص یافته است.

وی قهرمانان ورزشی را سفیران واقعی سلامت جسم و جان ایران خواند و گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از IQ و EQ بالاتری نسبت به دانشجویان دانشگاههای دولتی برخوردارند زیرا موفق به دریافت صد مدال در مسابقات شده اند.

درخواست‌های ورزشکاران از رئیس دانشگاه آزاد
در ادامه این مراسم، دکتر دادگان از ورزشکاران خواست مسائل و مشکلات خود را در حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کنند. در ابتدا بهداد سلیمی گفت: خواسته من و اکثر دانشجویان این است که شرایط و تسهیلاتی برای ورزشکاران فراهم شود تا بتوانند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ادامه تحصیل دهند.

همچنین حمید سوریان که به عنوان یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم حضور داشت، با اشاره به معافیت مدال آوران المپیکی از پرداخت شهریه، خواستار معافیت مدال‌آوران بازی‌های آسیایی از شهریه دانشگاه آزاد اسلامی شد.

احسان حدادی، سیامند رحمان و دیگر ورزشکاران نیز خواستار توجه ویژه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای بحث‌هایی مانند مرخصی ورزشی و تسهیلات درسی شدند.

پاسخ دکتر دادگان به قهرمان آسیایی و پارا آسیایی
محمد دادگان در پاسخ به درخواست ورزشکاران گفت: طبق آئین‌نامه این دانشگاه، قهرمانان آسیایی، جهانی و المپیک بر اساس فرمول مشخصی از تخفیف شهریه بهره‌مند می‌شوند. البته سعی می‌شود با بازنگری آئین‌نامه‌ها، تسهیلات بیشتری برای ورزشکاران در نظر گرفته شود.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره مرخصی ورزشکاران نیز تصریح کرد: در این باره بخشنامه‌ای تهیه کرده‌ایم تا ورزشکاران بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن از دانشگاه مرخصی بگیرند تا در اردو و مسابقات شرکت کنند.

در پایان این مراسم بیش از 100 قهرمان و مدال آوران بازیهای آسیایی اینچئون توسط دکتر میرزاده و دکتر دادگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر 2483994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha