۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۳۰

«تيمبوكتو» جوايز لومیر فرانسه را درو كرد

«تيمبوكتو» جوايز لومیر فرانسه را درو كرد

عبدالرحمان سيسكو كه براي «تيمبوكتو» نامزد اسكار هم شده، برنده بزرگ جوايز لومير براي سينماي فرانسه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جوایز لومیر كه معادل گلدن گلوب سینمای فرانسه است، بهترین جوایز امسال خود را به فیلم «تیمبوكتو» اهدا كرد.

این فیلم كه اولین بار در جشنواره سینمایی كن به نمایش درآمد، موفق شد جایزه بهترین فیلم و بهترین كارگردانی را از آن خود كند. این فیلم در هشت بخش از جوایز سزار نیز نامزد شده است.

«تیمبوكتو» به تهیه كنندگی سیلوی پیالا درباره تندروهای بنیادگرا در مالی است. این فیلم با فروش 4.5 میلیون دلاری كه از راه فروش نزدیك به 623 هزار بلیت ممكن شده از 26 ژانویه در فرانسه اكران شده است.

كارن ویار نیز جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در نقش مادری ناشنوا در فیلم «خانواده بلیه» برد.

گاسپار اولیل نیز به عنوان بهترین بازیگر مرد برای بازی در نقش ایو سن لورن در فیلمی به همین نام انتخاب شد. این فیلم را برتران بونلو كارگردانی كرده است.

جایزه فیلمنامه نیز به فیلیپ دو شاورون و گای لورن برای «ازدواج بد سریالی» رسید. فیلم توماس گالی با عنوان «عشق در اولین نبرد»  كه چهار جایزه در جشنواره كن كسب كرده بود دو جایزه لومیر را تصاحب كرد: یكی جایزه بهترین فیلم اول برای كالی و دیگری بازیگر مرد تازه برای كوین عزیز.

ژان پیر داردن و لوك داردن نیز موفق شدند تا برای «دو روز، یك شب» سهمی از جایزه‌های این جشنواره معتبر داشته باشند و جایزه بهترین فیلم خارجی را از آن خود كنند. فیلم سلین سیما هم با عنوان «دختر بچگی» جایزه ویژه آكادمی را از آن خود كرد.

کد خبر 2485503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha