۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۵۳

ذاکری مطرح کرد:

مردم بر عملکرد اصناف نظارت کنند/ دریافت ۸ هزار شکایت از اصناف قم

مردم بر عملکرد اصناف نظارت کنند/ دریافت ۸ هزار شکایت از اصناف قم

قم - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در شرایط کنونی بازرسی‌های دولتی توجیه ندارد و مردم خودشان باید بر اصناف نظارت کنند.

احمد ذاکری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تنظیم بازار شب عید اظهار داشت: در مسئله تأمین میوه شب عید از امسال وظیفه به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده البته ما خودمان را کاملا خارج از این مسئله نمی‌بینیم و اگر کمکی نیاز باشد ارائه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نمایشگاه عرضه محصولات برای نوروز هم امسال برگزار خواهد شد تا عرضه مستقیم کالا به تعادل بازار شب عید کمک کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در سال جاری ۱۷ هزار بازرسی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم انجام شد که ۱۷ هزار هم تخلف گزارش شده که مسائلی مانند گران فروشی، کم فروشی و ... از جمله این تخلفات است.

وی با اشاره به خصوصیات استان قم ابراز داشت: مسائل مختلفی مانند زائر پذیری استان قم می‌طلبد که دقت نظر در عرصه عرضه کالا وجود داشته باشد.

 ذاکری با اشاره به فعالیت شبانه روزی ۵۲ بازرس برای کنترل بازار گفت: ما نسبت به تمام استان‌ها کمترین تخلف راداریم چرا که شهر ما شهر دینی است و کسبه ما با نگاه دینی انصاف را رعایت می‌کنند.

عرضه کالای قاچاق یکی از چالش‌های بازرگانی قم است

وی ادامه داد: عرضه کالای قاچاق یکی از چالش‌های بازرگانی قم است که مشکلات بسیاری در اقتصاد استان به وجود می‌آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به بازرسی‌های میدانی افزود: بازرسی‌های میدانی خوب است اما باید از ظرفیت همگانی استفاده کرد تا مردم خودشان نظارت بر بازار را با استفاده از سامانه ۱۲۴ انجام دهند.

وی گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت و وظیفه‌ای که ما برای کاهش بروکراسی اداری داریم تکیه به بازرسی‌های دولتی اشتباه است و باید این کار را به عهده مردم گذاشت.

ذاکری افزود: در سال ۹۳ نزدیک به ۸ هزار مورد شکایات مردمی داشتیم که درست هم همین است که مردم خودشان کنترل بازار را انجام دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: ما وظیفه داریم بروکراسی اداری و هزینه‌های دولتی را کمتر کنیم و در این مسیر باید مردم برای تنظیم بازار به ما کمک کنند که نیازی به فعالیت بازرسان نباشد.

کد خبر 2493039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha