۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۰۵

نیکبخت عنوان کرد:

اختصاص۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت و طراحی المان گروه ابوذر نهاوند

اختصاص۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت و طراحی المان گروه ابوذر نهاوند

نهاوند - استاندار همدان با اشاره به اینکه گروه انقلابی ابوذر نهاوند حق بزرگی بر گردن استان همدان و شهرستان نهاوند دارد، از تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت المان این گروه خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناصر نیکبخت ظهر سه شنبه در مراسم سرکشی از خانواده شهدای گروه ابوذر شهرستان نهاوند که در ۳۰ بهمن سال ۱۳۵۲ توسط رژیم پهلوی به شهادت رسیدند، گفت: اگر امروز ملت بزرگ ایران در جهان سربلند و با عزت است به برکت خون شهدای بزرگوار ایران اسلامی است.

نیکبخت گفت: امروز قدرت های استکباری جهان تمام گزینه های رومیز خود را در مقابل عزت و اقتدار ایران اسلامی از روی میز جمع کرده اند و تنها راه حل ممکن را تکریم و احترام به ملت ایران عنوان می کنند.

وی با اشاره به اینکه سرچشمه عزت و سربلندی و اقتدار ملت ایران نشات گرفته از خون شهدای سربلند راه اسلام و انقلاب و خاک مهین است، افزود: شهدای بزرگ ما ندیده معامله کردند و جان خود را در راه اسلام و قرآن فدا کردند.

استاندار همدان عنوان کرد: شهرستان نهاوند در بیشتر حوادث تاریخی ایران و به‌ویژه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی نقش مهمی داشته که از جمله افتخارات آن گروه مبارز و انقلابی ابوذر است.

وی گفت: شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند از سال ۱۳۴۹ با رژیم طاغوت به مبارزه برخواستند و در ۳۰ بهمن ۱۳۵۲ به دست ساواک به شهادت رسیدند و نهاوند از اولین شهرستان‌های کشور بود که مجسمه شاه را سرنگون کرد.

محمد ناصر نیکبخت بیان داشت:  با توجه به جایگاه شهدای گروه ابوذر در تاریخ و فرهنگ مردم نهاوند باید المان یا نماد میدان اصلی یا ورودی شهر یادآور فداکاری و استقامت این شهدای گرانقدر باشد که به همین منظور ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت المان شهدای گروه ابوذر نهاوند اختصاص داده می شود.

نیکبخت ادامه داد: ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانداری همدان، ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات فرمانداری نهاوند و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات شهرداری نهاوند برای ساخت المان شهدای انقلابی ابوذر نهاوند هزینه می شود.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز در این مراسم اظهار داشت: در قدم نخست یک المان بسیار زیبا و با مفهوم تاریخی، اسلامی و با موضوع شهدای گروه انقلابی ابوذر در میدان اصلی شهر نصب خواهد شد که به همین منظور استاندار ۱۰۰  میلیون برای مطالعه و طراحی آن تخصیص و ۳۰۰ میلیون نیز از محل اعتبارات فرمانداری و شهرداری هزینه می شود.

امامعلی عبدالملکی گفت: هدف گروه ابوذر مبارزه علیه باطل و استقرار عدل و حکومت اسلامی بود و شهادت این گروه از افتخارات ملت ایران است.

عبدالملکی افزود: تشکیل گروه ابوذر نهاوند در سالهای قبل از پیروزی انقلاب چنان لرزه بر پیکر حکومت فاسد پهلوی انداخت که حکومت وقت دستگیری و محاکمه آنان را در رأس امور خود قرار داد.

وی اظهار داشت: این گروه درست در زمانی تشکیل شد که خفقان، ظلمت و تاریکی برجامعه بود و از آزادگی و ارزشهای انسانی خبری نبود بطوریکه اسلام و قرآن در اوج مظلومیت بودند و رژیم فاسد پهلوی از قدرت گرفتن نيروهاي مخالف و به ويژه مذهبي‌ها در هراس بود.

 

کد خبر 2493297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha